Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Auto Image Resize


bjogi
 Share

Go to solution Solved by mbgtmari,

Rekommendera Poster

Efter det jag återställt mitt Windows 10 och  återinstallerat Thunderbird försvann filminskningsprogrammet Auto Image Resize och jag har inte kunnat installera om det.  Det duger inte för min version av Thunderbird står det. Finns det något alternativ för att enkelt kunna minska bildstorleken som bifogas breven? Jag har inte kunnat hitta något i deras add-ons-lista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Jag vet inte om Shrunked Image Resizer (Works with 68.0a1) fungerar för din Thunderbirdversion men det är det mest moderna tillägget jag hittar

https://addons.thunderbird.net/en-US/thunderbird/addon/shrunked-image-resizer/?src=search

Du kan ju testa det i alla fall.

Redigerad av mbgtmari
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, skrev bjogi:

Efter det jag återställt mitt Windows 10 och  återinstallerat Thunderbird försvann filminskningsprogrammet Auto Image Resize och jag har inte kunnat installera om det.  Det duger inte för min version av Thunderbird står det. Finns det något alternativ för att enkelt kunna minska bildstorleken som bifogas breven? Jag har inte kunnat hitta något i deras add-ons-lista.

https://bulkresizephotos.com/en

Se länken ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan avser bilder som man själv bifogar till ett utgående brev?

Då undrar jag vad syftet egentligen är?

 

Vill man skicka en jättefin bild till någon för att denne ska spara, skriva ut osv. är det ju bättre att skicka i så mycket original som möjligt.

 

Vill man minska storleken för att inte slå i taket för vad e-postleverantörerna anser vara rimligt vad gäller filstorlek är man kanske lite fel ute. Då är inte e-post en lämplig leveransväg. Med så många gratis molntjänster så borde man hitta något sätt som passar en själv.

Jag har tillgång till tre olika Onedrive, två Google drive, en Dropbox men använder ändå tjänsten WeTransfer för liknande syften. Enkelt: Dra & släpp, ladda upp, kopiera länkadressen och skicka den via SMS, Kik, e-post osv. till mottagaren.

 

Är syftet att mottagaren ska kunna se hela bilden i meddelandet utan att skrolla så "är jag med". Jag brukar själv göra så ibland.

Utan tillägg kan man ju manuellt ändra storlek på bilder i Thunderbird i dialogen när man infogar dem:

 

image.png.167112f7c90e84fd27d0240a56cd7c5b.png

 

 

 

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...