Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Resa


banji
 Share

Rekommendera Poster

Vad måste jag tänka på vad gäller Mobil och Surfplatta när jag åker utomlands, vilka funktioner måsta stängas av, och vad kan jag titta på eller göra 

med t.ex vardera enhet.... kan jag t.ex titta på tv4 play canal digital osv utan att det kostar extra??? sist jag åkte fick jag en räkning på mobilen trots att

den inte användes, fick till svar att pga telefonsvararen var på, obs inga meddelande fanns där fick ändå betala 2000:- så jag behöver tips och råd ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, skrev banji:

Vad måste jag tänka på vad gäller Mobil och Surfplatta när jag åker utomlands, vilka funktioner måsta stängas av, och vad kan jag titta på eller göra 

med t.ex vardera enhet.... kan jag t.ex titta på tv4 play canal digital osv utan att det kostar extra??? sist jag åkte fick jag en räkning på mobilen trots att

den inte användes, fick till svar att pga telefonsvararen var på, obs inga meddelande fanns där fick ändå betala 2000:- så jag behöver tips och råd ?

Det skiljer beroende på vilken operatör du har, vilket avtal med dem, och vilket land du tänkt resa till. Fråga din operatör och berätta vilket land du reser till. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första: Roaming bör stängas av.

Det finns en inställning för detta i alla mobila enheter.

Men om du har tex. Telia abonnemang och aktiverat Free Roaming enligt https://www.telia.se/privat/aktuellt/surfasomhemma?gclsrc=aw.ds&?gclid=EAIaIQobChMIwPSs57_K5QIVFuaaCh1suAJ4EAAYASAAEgK8zvD_BwE&gclsrc=aw.ds

 

Såvida inte teleoperatören du använder har ett särskilt avtal med dig när du far utomlands:.
Men i allt övrigt skall du alltid se till att 'Roaming' är avslaget. Det kan leda till ofantliga räkningar i efterskott.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...