Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tids synk problem - peer not resolved


PerX
 Share

Rekommendera Poster

 

Flyfisherman, Phenomen och Cecilia, tack för all vänlig hjälp och tips. Ändring i registret hjälpte inte heller. Just nu känns det som om jag inte kommer längre, har provat det mesta. Jag måste ta mig en rejäl funderare på hur detta skall lösas. Felet kan vara fullständigt ologiskt och långsökt. Jag skall jämföra med min sambos laptop där det fungerar. Vi har samma setup på Comodo och win 10 ver 1903. Försöka att kolla i loggar och/eller någon typ av debug på Timeservicen. Hittar jag lösningen så kommer jag att uppdatera tråden.  ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 months later...

Även jag råkade ut för det här problemet. Började igår söka lösning på problemet och hittade då bl.a. den här tråden (Eforum och inte minst Cecilia tillhör sedan årskilliga år favoriterna när jag behövt hjälp). Men ingen tråd hjälpte mig ur det här problemet.

Kom då på att kolla datumet för vilken dag problemet uppstått. Gick sedan i Program och funktioner, för att se om jag just den dagen installerat någon programvara som kunde vara boven i dramat. Fann då att just den dagen hade en version av Windows 10 Microsoft File Validation Add-in installerats. Avinstallerade programmet, som i.o.f.s. verkar vara en säkerhetsuppdatering och göra en del nytta. Gjorde omstart – och nu kunde jag lägga in rätt datum och tid. ;)  
Skriver detta inlägg, utifall det kan hjälpa någon annan som råkat ut för samma problem.

  • Gilla 1
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...