Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
PerX

Tids synk problem - peer not resolved

Rekommendera Poster

PerX

Netstat med parametern -p och angivandet av önskat protokoll gör att det går att kontrollera UDP. Det går tydligen oxå att kolla på en specifik port. Skall testa och kolla vad som händer när jag försöker synka tiden.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
PerX

Nu har jag testat med netstat -p UDP och även kollat porten i Comodos killswitch, där portar och processer listas. Jag har testat med både aktiv brandvägg och avstängd brandvägg när jag från inställningar kört tids synk. Jag ser ingen aktivitet på UDP portar via netstat, ingenting syns heller i killswitch's port uppgifter ;

image.png.4aceb788ce469042744f402c67d97bce.png 

image.png.6eaf59605ef9348deac88224817d7448.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
PerX

DISM redovisar att det inte finns något fel. Alternativa tids synk pgm kan vara en utväg, men jag kan iofs själv ställa om tiden. Samtidigt är det oerhört frustrerande att inte hitta felet och förstå vad som hänt. Går det att se något i windows loggarna ?   Jag försökte köra debug på w32time, det finns som option, men det verkar inte vara tillgängligt för w10.    

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
PerX

Flyfisherman, Phenomen och Cecilia, tack för all vänlig hjälp och tips. Ändring i registret hjälpte inte heller. Just nu känns det som om jag inte kommer längre, har provat det mesta. Jag måste ta mig en rejäl funderare på hur detta skall lösas. Felet kan vara fullständigt ologiskt och långsökt. Jag skall jämföra med min sambos laptop där det fungerar. Vi har samma setup på Comodo och win 10 ver 1903. Försöka att kolla i loggar och/eller någon typ av debug på Timeservicen. Hittar jag lösningen så kommer jag att uppdatera tråden.  😊

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...