Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Thirteen

Usage Share of Most Popular Antivirus Brands 1997 - 2019

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

"I am a first year PhD student, data geek and I love visualizations." Så presenterar sig Data Is Beautiful, dvs hen som gjort denna och liknande videor. Hen visar dock inte vilket antivirusprogram det var som "vann" i september, för videon slutar tvärt när Eset ligger som bäst till på ca 13% och Kaspersky som sämst till på ca 7%. Man skulle kunna tolka det som att man inte alltid ska lita på popularitetsundersökningar. Själv blev jag irriterad av det tvära slutet men om DIBs syfte var att få igång en diskussion om AV-program så lyckades hen med det (911 kommentarer).

Redigerad av mbgtmari

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Snygg presentation!

Skulle vilja se liknade för Distrowatch.

 

Jag antar att videon slutar där den gör, vid Q3 2019, eftersom det inte finns data än för Q4 2019.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När det gäller marknadsandelar så handlar det ju bara om vem som lyckats kränga ut mest av sin produkt på marknaden. Den som har lyckats med det är ”vinnaren”. Konsumenten är inte vinnare i det här spelet. Den vanliga konsumenten är inte på Eforum, läser på den här tråden eller på någon mer specialiserad webbsida. Med videon kan man se hur det sett ut genom åren. En faktisk vinnare får sökas någon annan stans.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu



×
×
  • Skapa nytt...