Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lightroom classic Samlingar


Torparen
 Share

Go to solution Solved by Torparen,

Rekommendera Poster

Då jag försöker  dra bilder till aktuell samling händer inget.Alltså får ej in bilden i samling. Problemet är nytt.

Kan jag avinst programmet och därefter inst det på nytt och få tillbaka de redigerade bilderna?

Redigerad av Torparen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken typ av samling gäller det?

Går det att dra bilder till någon annan samling?

Går det att hantera samlingar på andra sätt, t ex ta bort bilder från dem?

Har du startat om datorn och programmet sen problemet började?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

47 minuter sedan, skrev Cecilia:

Vilken typ av samling gäller det?

Går det att dra bilder till någon annan samling?

Går det att hantera samlingar på andra sätt, t ex ta bort bilder från dem?

Har du startat om datorn och programmet sen problemet började?

Ja du Cecillia jag har gjort allt du nämner. Men nu fungerar det men jag vet ite vad jag gjort för fel tidigare. Nu kan vi avsluta tråden tack för hjälpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@Torparen Är det så att du la muspekaren på fel ställe när du skulle dra över bild/bilder till aktuell samling?

 

Om du lägger muspekaren utanför själva bilden, kan du inte dra, utan muspekaren måste var inom själva bilden, så ska det fungera bra, gäller oavsett vilken typ av samling det gäller, eller om det gäller en bild eller flera.

Då skapas en liten miniatyrbild så att du ser hela dragningen av bilden till rätt ställe, så länge som du håller ner musknappen, men det vet du ju redan eftersom du har flyttat bilder mellan samlingar förut...:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Laso:

@Torparen Är det så att du la muspekaren på fel ställe när du skulle dra över bild/bilder till aktuell samling?

 

Om du lägger muspekaren utanför själva bilden, kan du inte dra, utan muspekaren måste var inom själva bilden, så ska det fungera bra, gäller oavsett vilken typ av samling det gäller, eller om det gäller en bild eller flera.

Då skapas en liten miniatyrbild så att du ser hela dragningen av bilden till rätt ställe, så länge som du håller ner musknappen, men det vet du ju redan eftersom du har flyttat bilder mellan samlingar förut...:)

Nej jag la inte muspekaren på fel ställe. Problemet är löst jag startade om såväl dator som program och nu funkar det. Men tack för att du engagerade dig.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution
53 minuter sedan, skrev Torparen:

Nej jag la inte muspekaren på fel ställe. Problemet är löst jag startade om såväl dator som program och nu funkar det. Men tack för att du engagerade dig.

Sorry jag hade fortfarande fel. Meeen nu har jag funnit felet. Som vanligt maskenistfel.

Såhär är det: Det finns dels SAMLINGSUPPSÄTTNING dels SAMLINGAR.

SAMLINGSUPPSÄTTNING ska betraktas som överordnad till SAMLING.

Till samlingsuppsättning går det ej att dra bilder till.

Så nu är problemet llöst men även förklaringen till problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...