Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

SMS-funderingar


Jepz
 Share

Rekommendera Poster

Hur skicka ett och samma SMS på en och samma gång till nästan alla i min (Samsung-) mobils kontaktlista utan att de ska kunna se eller svara varandra? Skapa SMS-grupp anar jag inte är rätt väg. Vill bara skriva meddelandet, bocka i till vilka det ska skickas och trycka send.

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder i mobilen Googles messages för SMS/MMS.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.messaging

Då kan jag även använda Messages för webben

https://messages.google.com/web

Där är det enklare att skriva och lägga till flera personer i samma chatt.

Testade nyss och bad mottagare att kolla om de kunde se, på något sätt, vilka fler jag skickat till. Det kunde de inte.

Mottagarna har både Android och iOS.

Så då skulle ju detta vara ett sätt att göra det du vill.

Men! - när jag vid nyår skickade till ett gäng personer så lyckades minst två av dessa att "svara alla", vilket blev förvirrande för flera andra. Det här var alltså för 10 månader sedan och om det fanns någon "bug" som gjorde detta möjligt, då, men som nu skulle vara rättad vet jag inte.

 

Du har kanske låt säga 10 kontakter som du kan testa mot, som det inte skulle göra något OM de ser de andra mottagarna?

 

"Hej, jag testar en sak. Jag skickar detta till 10 stycken. Kan du se vilka de andra nio är?"

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha sovit på saken kom jag att tänka det som står om appen:

Citat

Chattfunktioner (RCS)
Med operatörer som stöds går det att skicka och ta emot meddelanden på Wi-Fi eller på datanätverket, visa när vänner skriver eller när de har läst ditt meddelande, dela bilder och videor med hög kvalitet, med mera.

Ingen av de jag testade mot igår har denna app.

Mottagare som har samma app får meddelandet ungefär som i Kik och inte via ett konventionellt SMS via mobiloperatören.

Det kan ju vara så att de mottagarna skulle kunna se vilka de andra är.(?)
 

Det kan ju även vara så, att "mina" mottagare vid nyår faktiskt inte kunde se vilka andra som fått samma meddelande men att ett svar gick ut till alla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...