Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Pop-Up


pekkau
 Share

Rekommendera Poster

Jag blir galen, Auto Update Settings Pop.Up dyker up 2 gånger per minut.

Hur kan jag stoppa detta? Jag vill inte ändra till "New Setting".

 

Win Auto Update.PNG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja. jag har tagit bort Win Patrol och inga pop-up ´s nu, (Hallelujah) men

"Download updates but let me choose" fungerar inte.

Endast om jag väljer Never check for updates troligen fungerar.

Huvudsaken är att pop-up `s slutade, tack!  Nu kan jag anväda datorn.

 

Capture1.PNG

Capture2.PNG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det här med att ändra uppdateringar fungerar inte...Automatiska är nummer 1   jag kan inte ändra detta  ...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att det inte går att välja något annat i listan, att det inte går att trycka på OK när något annat är valt eller att valet har hoppat tillbaks när du tar fram inställningarna igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter omstart är allt normalt igen. Jag hämtade hunden (Win Patrol) tillbaka och inga problem. 
Hittar inga alternativ till Win Patrol. Senaste (och sista???) version är 35.5.2017.8 (året 2017) och det fungerar bra.
Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mikael63 skriver (Soffice.bin
Startad av Morgankane, i Program - övriga)
"Saken är:
att om en medlem med problem får rådet att besöka en sådan skitsida (må vara förlåtet om man inte känner till att det är en skitsida) så finns risken att medlemmen förutsätter att det är en okej sida, eftersom någon på eforum ju rekommenderade den, och följer tipsen och kanske till slut hamnar där man får en "rekommendation" att installera något, gör det och råkar sedan ut för än värre problem än initialt.
Gäller väl generellt att man behöver ha lite känsla för vilka tips man ger."


En liten varning:
Det är jag som tar risken om jag använder Win Patrol från 2017.   
Sorry att jag skrev min användning av Win Patrol.
Jag rekommenderar aldrig någonting.
Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen har skrivit att Winpatrol är skadligt eller olämpligt program, eller finns på en skitsida. Det du har klippt från en annan tråd gällde just den webbsida med en rekommendation som förekom i den tråden. Men använder man program som inte uppdateras får man räkna med att de inte är helt kompatibla med uppdaterade Windows och andra program och då kan orsaka problem.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 timmar sedan, skrev Thirteen:

Rätta mig om jag har fel men utvecklingen av WinPatrol verkar ha avstannat för ett par år sedan

Du gör bäst i att avinstallera programmet.

 

5 timmar sedan, skrev pekkau:

Efter omstart är allt normalt igen. Jag hämtade hunden (Win Patrol) tillbaka och inga problem. 
Hittar inga alternativ till Win Patrol. Senaste (och sista???) version är 35.5.2017.8 (året 2017) och det fungerar bra.

 

3 timmar sedan, skrev Cecilia:

Men använder man program som inte uppdateras får man räkna med att de inte är helt kompatibla med uppdaterade Windows och andra program och då kan orsaka problem.

 

En avinstallation tycker jag inte är en självklar slutsats. Men risken finns att program som inte uppdateras blir inkompatibla med tiden, som Cecilia skriver.

 

Ett syfte med WinPatrol är att programmet känner av förändringar och varnar för dem (bilden i första inlägget), det baseras inte på signaturer som i t ex virusskydd. Så de varningarna bör väl fungera även om programmet inte uppdaterats på ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, Jag har läst i dag mycket om WP.
Några funderingar här:

"Do NOT use it, it's not actively developed and is obsolute. Brett were impacted a lot by irma hurricane back then and servers are just kept up. Use alternatives/different software for now."


"obsolete? it's a heuristic monitor so it doesn't need constant sig updates. it operates perfectly on Windows 10. if it doesn't need bug fix updates it doesn't need an update. use it if you want the extra protection. you don't always have to be adding new features to something that isn't broken."
Källa: https://malwaretips.com/threads/winpatrol-is-it-still-usable-in-2019.91209/

Scotty.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 minuter sedan, skrev pekkau:

Ja, Jag har läst i dag mycket om WP.
Några funderingar här:

...

 

Inget direkt råd från min sida, gör kanske inte alltid själv de bästa valen. Men jag har använt WinPatrol i många år och tänker inte avinstallera bara för att det inte uppdateras längre. I alla fall inte så länge det tycks fungera.

 

En hel del program vill lägga till diverse funktioner, autostart och annat, eller göra onödiga förändringar. Bra att få en hint om det så man kan avböja (Reject Change). Kanske göra någon ytterligare åtgärd ifall programmen är "envisa".
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men i går var det mysterium, varför någon skulle vilja ändra mitt val till automatiska updateringar. Skadeprogram vinner ingenting om ändringen.
Jag tror att de har varit F-secure eller MS eller sjuk Scotty!
Kollade loggboken men hittar ingenting.
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ditt uppdateringsval fungerade ju efter omstart, pekkau. Att något låser sig i Windows händer mig också ibland, men låsningen försvinner oftast efter omstart. Ibland har det löst sig dagen därpå när jag, utvilad, loggar in på datorn igen. Jag har slutat grubbla över vad dessa låsningar kan bero på utan nöjer mig med att vara glad när allt fungerar igen. Eftersom du nu fick WinPatrolprogrammets fortsatta duglighet bekräftat av ChristerE, som använt det "i många år", kan du ju känna dig tryggare i att fortsätta att använda det. Jag hittade förresten en sida från 2018 om det https://www.neatnettricks.com/winpatrol-review/

Redigerad av mbgtmari
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 timmar sedan, skrev ChristerE:

En avinstallation tycker jag inte är en självklar slutsats. Men risken finns att program som inte uppdateras blir inkompatibla med tiden, som Cecilia skriver.

 

Ett syfte med WinPatrol är att programmet känner av förändringar och varnar för dem (bilden i första inlägget), det baseras inte på signaturer som i t ex virusskydd. Så de varningarna bör väl fungera även om programmet inte uppdaterats på ett tag.


Nej, slutsatsen var inte självklar. I preventivt syfte föreslogs avinstallation då program som inte uppdateras blir inkompatibla med tiden.

 

Virusskydd i dag har ofta, men inte alla, någon form av beteendeskydd och baseras då sällan på enbart signaturer.

 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...