Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad är detta för meddelande - Hur får jag bort det ?


gorano65
 Share

Rekommendera Poster

Datorn alltså inte laptopen är 4 år

Beträffande laptopen kommer jag inte att lägga mer tid och arbete med denna. Jag har startat om utan resultat och försökt starta den i felsäkert läge också utan resultat. Den har många år på nacken och används nästan aldrig så den förpassas till något ställe där den behandlas miljömässigt.

När det gäller den stora datorn har jag inte på sista tiden behövt starta om den för att den ska starta. Skulle problemet ändock kvarstå startar jag ett  nytt ämne för lösning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag tänkte skrota min laptop trodde jag att alla mina frågor var besvarade. Dock ändrade jag mig och i stället återställde jag den. Detta har fungerat bra mycket bra. Enda frågetecknet just nu är kontakter med Telenor om säkerhetspaketet. Men det ska visst lösa sig idag. Ha det så bra till nästa gång gorano 65 (han är äldre idag) dyke upp i forumet.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2019-10-23 på 15:30, skrev gorano65:

Ett meddelande med följande lydelse har under senare tid allt oftare dykt upp skärmen:

"Vi behöver åtgärda ditt microsoftkonto (ditt lösenord har har troligen ändrats). Klicka här för att

åtgärda problemet i inställningarna för delade upplevelser."

För mig luktar detta meddelande illa. Jag har därför tagit bort det men det återkommer. Jag 

noterar också att varje gång det återkommer ändras tangentbordet till engelsk version.

Det framgår inte heller vilka vi är. Beträffande lösenordet har detta inte ändrats och fungerar

fortfarande bra.

Eftersom jag är övertygad om att det är något skumt med detta meddelande är jag mycket

tacksam om någon vet hur jag kan ta bort det. 

 

 

Detta är inget märkligt eller ovanligt, även om det kan ske olika ofta hos olika personer.

Har heller ingenting att göra med vem eller vad man är.

Detta är helt enkelt ett sätt för Microsoft att säkerställa att du är du så att säga, en ren säkerhetsåtgärd.

Meddelandet dyker oftast upp om man har flera inloggningar från olika datorer.

Svarar man på detta så slipper man också dessa meddelanden för en lång tid framöver, men förr eller senare kan du räkna med samma typ av frågor igen.

 

Inget att bekymra sig om m.a.o.

Mvh :thumbsup:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...