Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Söker ÅF av expansioner till Sims 3


DePhaz
 Share

Rekommendera Poster

Go kväll.

 

Har lyckats skrapa ihop en fin samling av expansioner till The Sims 3 men några till går ju alltid att kämma in ;)

 

Hittade några men det var på Ebay (där jag inte är medlem och dessutom var det prissatt i pund). Har försökt jaga i Sverige men det tycks vara "döfött". Kan ju slänga ut frågan ändå så här "på vinst och förlust". Söker primärt följande EPs/SPs:

 

#Town life stuff (Stads liv)

#70's 80's 90's stuff (Fanns på CDON)

#Island paradise

 

Krav:

Svensk butik, faktura betalning och framför allt Inga dowloads-Endast skivor! Tradera och Blocket går bort på förhand. Begagnat går bra men då av god kvalitet. 

 

 

 

Redigerad av DePhaz
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Svårt att tipsa när både Blocket och Tradera går bort i.o.m. gamla begagnade spel.

Återstår väl nästan att sätta en lapp på livsmedelsbutikens anslagstavla väl...

 

Förutom detta skriver du inte till vilken plattform: är det PC-spel, Sony Playstation etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, det var  mitt fel att inte ange det men det är till Pc. För mig är det ju självklart men läsarna kan ju aldrig veta.

 

Jag väljer att lämna din kommentar utan anmärkning och konstaterar endast att jag inte har registrerat mig på Tradera då jag hört dåliga saker om denna plats. Jag vet också hur irriterande säljarna kan vara på Blocket och på båda plattformarna är det säkerligen "allt eller inget" som gäller. Att sälja enskilda tilläggs paket är inte aktuellt, i vart fall inte på Blocket. Något som enbart verkar gälla just The Sims  serierna (TS2 och TS3). det finns många webbsidor som har begagnade spel till försäljning (exempelvis Gamestop, Kapten Krok mfl) och hur många titlar de än må ha i lager så är det lögn att finna just The Sims titlar. Varför det förhåller sig på detta sätt är jag inte intresserad att ens försöka utreda men det verkar vara ett svenskt fenomen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gamestop  håller på att lägga ned verksamheten i Sverige med flera andra länder pga. bristande lönsamhet och då förstår jag att det inte går att hitta begagnade spel därifrån.

 

Förövrigt så finns egentligen inga som helst begagnade spel för PC att köpa och spelvaruhusen alltså tillverkarna stöder heller inte att en PC-licenskod matas in ytterligare en gång på tex. Origin, Uplay, Steam eller Epic Games Launher.

Har man en gång köpt ett PC-spel i dag (som egentligen är en digital nedladdning lokalt), kan man heller inte sälja detta vidare.

 

Med detta sagt så finns fortfarande gamla PC-spel att köpa, men man kanske måste leta sig utanför Sverige.

 

Tradera är en mycket bra auktionsajt som jag både sålt och köpt mycket grejor på under årens lopp.

Så att både Blocket och/eller Tradera skulle vara dåligt på något sett är bara rent sk**-snack.

För övrigt ägs Tradera i dag av Ebay och finns inte dina speltitlar på varken Blocket eller Tradera, skulle jag tipsa om Ebay och då i första hand Ebay-Tyskland, Ebay- Storbritannien (ligger inom EU och därmed ingen extra moms och tullavgifter) och sist Ebay-USA.

På alla dessa ställen har jag köpt prylar och det har aldrig varit några mankemang.

Mvh :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman: Det är därför jag föredrar spel på (DVD) skiva, det installeras lokalt och jag kan alltså köpa spel begagnat. Att en DVD utgåva inte patchar så högt som en nedladdning är ett sekundärt bekymmer. Eller inget bekymmer alls. 

 

Jag är som sagt inte medlem av Tradera men har varit medlem på Blocket. Du får gärna tro det du tror så vet jag det jag vet. Och när utvecklingen går i riktning mot 99.5% swish (vilket jag inte har eller planerar att skaffa mig) istället för Blocketpaket så går det vara. Nog sagt.

 

Mikael63: Tack för länken. Är medlem på tyska Amazon och de har också titlen (om än väldigt dyr). Mitt kort har en kreditgräns och jag måste betala för nya vinterdäck+montering så köp får vänta om jag väljer denna plattform. Men tack ändå. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...