Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
hottiz

Dåligt kundbemötande av telia på webben

Rekommendera Poster

Händer ofta inget då man loggar in mer än någon autosvarande robot som frågar dumma saker.

Eller automatisk felsökning som inget ger.

För att ändra och kolla upp saker måste man ringa support dagtid och vänta länge på svar.

Skall det behöva vara så i dagens it-värld?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)
2 timmar sedan, skrev hottiz:

Händer ofta inget då man loggar in mer än någon autosvarande robot som frågar dumma saker.

Eller automatisk felsökning som inget ger.

För att ändra och kolla upp saker måste man ringa support dagtid och vänta länge på svar.

Skall det behöva vara så i dagens it-värld?

Nä. det är därför många kör dubbla anslutningar till separata lir (internet leverantörer) om man är ute efter hög upptid, kan vara en port som gått i sönder eller lokalt dns fel, eller kabelbrott. Brukar iaf inte vara annonsering av ip, alltså uppslaget i routing tabellen.

Redigerad av Nisse1236

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 timmar sedan, skrev hottiz:

någon autosvarande robot som frågar dumma saker

Du menar chatt-roboten?

Den ger till slut upp och slussar dig till en människa. Fast det kanske beror på tillgången av människor vid ett specifikt tillfälle.(?)

Det är väl ungefär som med sjukvården, att man måste vara frisk för att orka vara sjuk.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
3 timmar sedan, skrev hottiz:

För att ändra och kolla upp saker måste man ringa support dagtid och vänta länge på svar.

Skall det behöva vara så i dagens it-värld?

Detta är inget unikt för Telia. Min personliga erfarenhet är att det generellt sett finns mycket lågt intresse av att ge support via telefon. Genom att ha långa väntetider ökar möjligheten att personen ger upp och söker hjälp någon annanstans. Är dock bara min personliga uppfattning, andra kanske har upplevt det på annat sätt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Telefonsupport är dyrt och möjligheten till det är något som mycket få väger in när de väljer leverantör utan låga priser är det som får väldigt många att nappa.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu



×
×
  • Skapa nytt...