Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Google chrome sökfilter


sidartha
 Share

Rekommendera Poster

image.png.ee49eaaee60bf76f610edad23de6c10c.png
När jag söker på google så fungerar inte de inringad sökfiltren längre när jag använder chrome. De fungerar när jag använder andra webbläsare.
Dom är synliga men inget händer när jag klickar på dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har de fungerat förut?

Har du i så fall gjort någon förändring i Chrome innan de slutade att fungera, typ uppdaterat, installerat något tillägg, ändrat någon inställning mm?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har fungerat i chrome ända till i helgen. Har inte ändra något särskilt tror jag. Märkte däremot att min jobbdator blev lika dan under veckan.

Vet inte om adblock eller bitdefender kan påverka men de har jag ju inte på jobbdatorn.

 

Redigerad av sidartha
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, skrev sidartha:

Det har fungerat i chrome ända till i helgen. Har inte ändra något särskilt tror jag. Märkte däremot att min jobbdator blev lika dan under veckan.

Vet inte om adblock eller bitdefender kan påverka men de har jag ju inte på jobbdatorn.

 

Är det från samma nätverk (internet) du har anslutit datorerna till? 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, skrev Nisse1236:

Är det från samma nätverk (internet) du har anslutit datorerna till? 

Nej den ena är kommunens nätverk och denna är hemma. 
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, skrev Nisse1236:

Testat uppdatera chrome?

Yupp! Senaste versionen här. 
Jag får byta till microsoft edge när jag ska göra noggrannare sökningar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det du trycker på är en troligtvis en blandning mellan XML och javascript (något webbspråk som någon kommit på), om inte Google sök fungerar ihop med deras webbläsare, ja då vet jag inte. Skicka iväg det som bugg till Google. Det ska finnas någon feedback / rapportera fel på deras hemsida.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du Chrome version 77.0.3865.120 nu?

Den har skickats ut under veckan så det kan ju tänkas att det är något problem med den versionen ihop med något annat i din dator, t ex något tillägg till Chrome. Se om det fungerar om du inaktiverar alla tillägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev Cecilia:

Har du Chrome version 77.0.3865.120 nu?

Den har skickats ut under veckan så det kan ju tänkas att det är något problem med den versionen ihop med något annat i din dator, t ex något tillägg till Chrome. Se om det fungerar om du inaktiverar alla tillägg.

Ja jag har senaste versionen och det fungerade inte men jag har andra profiler inlagda så jag provade att byta profil i chrome och då fungerade det. Så felet måste vara något i just min chromeprofil.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

31 minuter sedan, skrev sidartha:

Ja jag har senaste versionen och det fungerade inte men jag har andra profiler inlagda så jag provade att byta profil i chrome och då fungerade det. Så felet måste vara något i just min chromeprofil.

Vad skiljer sig mellan dina profiler, typ tillägg, inställningar etc?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev Cecilia:

Vad skiljer sig mellan dina profiler, typ tillägg, inställningar etc?

I stort sett samma vad jag vet!
Svår fråga då det finns massor av inställningar att jämföra och jag har ju använt mitt google konto i många år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, skrev Nisse1236:

Det du trycker på är en troligtvis en blandning mellan XML och javascript (något webbspråk som någon kommit på), om inte Google sök fungerar ihop med deras webbläsare, ja då vet jag inte. Skicka iväg det som bugg till Google. Det ska finnas någon feedback / rapportera fel på deras hemsida.

Ska kolla det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, skrev sidartha:

I stort sett samma vad jag vet!
Svår fråga då det finns massor av inställningar att jämföra och jag har ju använt mitt google konto i många år.

Installerade tillägg är ju relativt lätt att jämföra i alla fall.

 

Rensa Chromes cache kan du också göra: https://support.google.com/accounts/answer/32050?hl=sv

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

image.thumb.png.054a4518f4d1fd44e491bbac39ca1cb4.pngAnvänder nästan samma tillägg på alla konton! Har provat att inaktivera alla tillägg men det hjälpte inte. Har funderat på om Bitdefender ställer till med något men då borde den ju göra samma på andra konton. Sen har jag ju samma problem ibland på jobb fast jag inte är inloggad på något googlekonto där.

Ska försöka komma ihåg att posta lösningen här om jag får svar av google eller kommer på en lösning själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knepigt fall, ser man på din bild så ligger väl Adblock och Bitdefender Anti-tracker närmast till hands men om det inte hjälper att inaktivera alla tillägg så borde det ju inte vara något tillägg.

 

Ja, posta gärna om du hittar en lösning på ett eller annat sätt.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En chansning: Kolla att du har valt Sverige i Regioninställningar.

 

Behövde göra det med den usla webbläsaren(?) Edge för att kunna välja verktyg när Bilder var valt.

Med reservation för att just Edge bara trilskades, vilket den ständigt gör i en av mina virtuella maskiner....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...