Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
soldat

Utpressningsmail

Rekommendera Poster

Hej! Jag har fått utpressningsmail på min mobil iPhone men inte i mailen på datorn , undrar om någon vet hur det går till? Någon som vet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du skriver inte vad mejlet vill?

https://www.sweclockers.com/nyhet/26324-polisen-finns-ingen-sanning-i-utpressningsmejlen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om det är samma konto kan man väl misstänka att du har aktiverat något filter i ditt e-post-program  på datorn.  Har du kollat skräppostmappen osv? Jag har inte speciellt bra koll på olika e-postklienter. Men om du skriver vilket program du använder så finns det säkert någon här som vet var det hamnar och var inställningarna ligger.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag använder Outlook 2010 i datorn har kollat skräpposten där finns inget, mailen kommer bara till mobilen.Skulle vara intressant att veta hur det går till, man vill ju inte ha utpressningsmail. Tacksam för tipps hur man kan stoppa det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du lämnar meta data över allt, eller allt du gör online finns tillgängligt, inkl ditt beteende mönster. Sen kan man ju allt dra ett svart täcke över sig, Det finns sätt att ta bort mail hete spam innan, numera vet jag inte. Finns säkert många guider på nätet. Lycka till- annars kanske polisen finns till din hjälp.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kolla om du har kryssat i "ta bort misstänkt skräppost permanent..." i outlook: Är inte säker på exekt sökväg i O2010, men I Outlook 365:

Start->ta bort->Skräppost, skräppostalternativ. Fliken alternativ

Det skulle eventuellt förklara varför det syns i telefon men inte datorn. 

En helt annan variant är ju att mobilen kan ha ett bortglömt konto aktiverat. En android-fåne brukar man ju t.ex knyta till något slags G-mail konto som nästlar sig in här och där. Om du skapade ett nytt konto till telefonen som du inte använder till något annat så kan ju Mailen i telefonen ha kommit till den adressen utan att du tänker på att det är kopplat till telefonens epostklient.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...