Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Min externa hårddisk har kraschat!


EL19
 Share

Rekommendera Poster

Aurora Data Recovery

Hej Cecilia!

Tack för ditt meddelande. Självklart kan vi hjälpa dig att återhämta din data.
För att få ett snabbt och bra svar på dina frågor är det båda enklare och mer effektivt om du ringer direkt till oss och pratar med en av våra ingenjörer.

Du är välkommen att höra av dig vardagar mellan 08:30 och 22:00 på telefon +46-8-792 22 40.

Om du har möjlighet, så kan du även komma förbi och prata med oss på Brovägen 9 i Stocksund (karta finns på vår webbsida: aurora.se ). Vi har en snabb ’medans du väntar’ - diagnos som är helt kostnadsfri.


Med vänliga hälsningar,

Aurora Data Recovery AB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du är helt novis i ämnet kanske det bästa är att ta med dig hårddisken till en lokal datorbutik och fråga om de kan ställa en diagnos mot en rimlig summa pengar. Annars finns det ju olika recoveryprogram som man kan skaffa och köra själv.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2019-10-17 på 14:12, skrev EL19:

Hej! Min externa hårddisk har kraschat och jag måste ha filerna på den. Går det att rädda dom?

 

Jag föreslår att du gör som fagerja tipsar om i denna tråd:

På 2019-04-23 på 10:43, skrev fagerja:

Klona först disken med ddrescue. Programmet ingår i System Rescue CD http://www.system-rescue-cd.org/. Du behöver dessutom en tom minst lika stor hårddisk  för avbilden samt plats för loggfilen. Läs bruksanvisningen för ddrescue. Du kan behöva köra ddrescue flera gånger om disken har skadade sektorer för att få en så komplett avbild som möjligt. Är disken felfri och endast filsystemet trasigt så räcker en körning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...