Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Chrome - Gamla flikar ligger kvar från senaste sessionen


Tomas E
 Share

Go to solution Solved by Tomas E,

Rekommendera Poster

Varje gång jag öppnar Chrome så ligger flikar från senaste sessionen kvar. Har bestämt för mig att det inte varit så tidigare. Var ändrar man så att man slipper detta? Jag vill enbart ha den flik som är inställd att öppnas vid start, i mitt fall en flik med Speed Dial 2 genvägar. Som det är nu ser det mer ut som en blandning av  inställningsalternativet "Fortsätt där du slutade" och "Öppna sidan Ny flik". Som synes är alternativ 1 inställt.

 

image.png.8fe0cad2c8b0bc1d6e8dd4ec61fe91c3.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar ju vara Speed Dial 2 New tab som påverkar resultatet, vilket är vad texten anger.

Om du väljer tredje alternativet Öppna en viss sida och väljer den sida du vill ha då? Man brukar ju kunna välja Aktuell sida i nästa steg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev Mikael63:

Det verkar ju vara Speed Dial 2 New tab som påverkar resultatet, vilket är vad texten anger.

Om du väljer tredje alternativet Öppna en viss sida och väljer den sida du vill ha då? Man brukar ju kunna välja Aktuell sida i nästa steg.

Då öppnas den sidan jag valt, men alla andra flikar sen senaste sessionen öppnas också, om jag alltså stänger Chrome genom att klicka i krysset uppe till höger. Jag måste stänga alla flikar var för sig innan jag avslutar för att bara startfliken ska öppnas, i båda fallen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du prövat, som du gjorde i din andra Chrome-tråd, att välja något annat, starta om Chrome och välja tillbaks?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, skrev Cecilia:

Har du prövat, som du gjorde i din andra Chrome-tråd, att välja något annat, starta om Chrome och välja tillbaks?

Har bestämt för mig att det var så jag gjorde, men nu har jag i alla fall provat. Såvida jag inte stänger varje flik för sig så får jag en ny flik för varje omstart. Då blir det så här. (Första fliken är första starten, de andra har tillkommit efter varje ny start.

 

image.thumb.png.ab3914dfdf154d382e8f53e85a31a440.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pröva med att avinstallera Speed Dial 2, ställ in "Vid start" på öppna viss sida, starta om Chrome och installera Speed Dial 2 på nytt för att se om det då går att få det som du vill.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Nu, efter att ha haft datorn avstängd, när jag startade Chrome så fungerar det som det ska. Har alltså bara avinstallerat Speed Dial 2 men det jag mest troligt också var tvungen att göra var en omstart av datorn, vilket jag inte gjorde igår.

Redigerad av Tomas E
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...