Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Annan font!


Mikael63
 Share

Go to solution Solved by mbgtmari,

Rekommendera Poster

Utan att ha startat om webbläsaren, men haft andra flikar öppna, så har fonten på eforum ändrats på några timmar?

Mindre & smalare..

Bara jag som upplever det så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag upplever inte någon direkt märkbar skillnad. Men eftersom användarna kan välja typsnitt i sina inlägg så blir jag ibland förbryllad om typsnittet har ändrats eller ej. Oftast ej, det är någon som av någon anledning valt ett annat snitt för just deras inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mja, kanske svårt att se på skärmdumparna men kollar man på texten All aktivitet ser man skillnad. Detta alltså med samma webbläsare, Vivaldi, fast den övre i Windowsmiljö och den nedre i Linuxmiljö.

 

Således något med min webbläsare på jobbet men varför bara på eforum.idg.se ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror eforum använder ett typsnitt som laddas ned ifrån webben och inte "standard arial" som alla har installerat sen tidigare. Om nedladdningen misslyckas av någon anledning så kommer du se ett annat snitt. Så kanske av någon anledning så får inte datorn tag på snittet.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Fonten heter Roboto och är en Googlefont

https://fonts.google.com/specimen/Roboto

Det berättade felix för två år sen när jag frågade eftersom jag tyckte, och tycker, att den är snygg.

 

Den andra skärmbilden med pytteliten text ser ju inte lättläst ut, Mikael63. Och visst syns det att den översta är bättre.

Redigerad av mbgtmari
  • Gilla 1
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TOPPEN! Där är lösningen ju! (svaret)

Jag hade ju mellan mina besök här på eforum installerat Roboto-condensed eftersom jag behövde ersätta en font (som inte var TTF) med just denna i CAD.

 

Tillägg: Innebär att den tunna fonten kommer att avinstalleras, jag vill ha samma stuk på texten oavsett om jag besöker eforum eller annan site.

Redigerad av Mikael63
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...