Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ta bort sida Open office


Torparen
 Share

Go to solution Solved by Torparen,

Rekommendera Poster

Antag att en textsida har sparats, men vill nu ta bort den från programmet.Hur gör jag har efter timmar gett upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först. Kan inte låta bli att reagera på valet av officepaket. Bifogar länk till maskinöversatt artikel https://translate.google.se/translate?hl=sv&sl=en&u=https://www.theregister.co.uk/2018/10/10/apache_open_office_not_dead/&prev=search

 

Är det ett sparat dokument, eller vad menar du med "textsida", du vill ta bort och då ifrån vilket program?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En synnerligen obegriplig och kräkframkallande översättning av en icke aktuell artikel eftersom OpenOffice 4.1.6 kom ut efter att den skrevs. Dessutom tror jag Torparen använder LibreOffice. Däremot är din fråga högst relevant. Det kanske är en sida Torparen vill ta bort i ett dokument som han själv skrivit. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

44 minuter sedan, skrev mbgtmari:

En synnerligen obegriplig och kräkframkallande översättning

Google translate är underbart! ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av skäl som i detta sammanhang är ointressant har jag bytt till Open Office.   det handlar om ett dokument jag vill ta bort.Då jag använt skrivelsen vill jag ej ha kvar denna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det gäller ett dokument som du inte vill ha kvar i datorn tar du t ex bort det i Utforskaren.

Eller menar du att det dyker upp i någon lista i OpenOffice och det är bara därifrån du vill ta bort det?

Visa oss gärna en bild på varifrån du vill ta bort sidan/dokumentet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då jag skrivit ett brev och sparat i Open Office vill jag efter det att jag sänt det ta bort det från OO.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

52 minuter sedan, skrev Torparen:

Då jag skrivit ett brev och sparat i Open Office vill jag efter det att jag sänt det ta bort det från OO.

Om det dyker upp i en lista när du startar OO, kan du i så fall inte bara högerklicka på dokumentet och välja "Ta bort från denna lista" som i MS Office (Word)? /bgjo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Högerklicka på dokumentet och välja Ta bort fungerar utmärkt för OpenOffice .odt-dokument. Jag antar att du har dokumentet i mappen Dokument.

245972379_Tabortodt.png.0a848b438134af51c9cb9a17140685bb.png

Redigerad av mbgtmari
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Programmet jag har är tydligen inte samma som det du har.OpenOffice Writer.

I detta fins ej "ta bort" jag klarar inte av att göra en  kopia som bilaga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, skrev bgjo:

Om det dyker upp i en lista när du startar OO, kan du i så fall inte bara högerklicka på dokumentet och välja "Ta bort från denna lista" som i MS Office (Word)? /bgjo

Har provat ICKE möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du ta en skärmbild, t ex med Skärmklippverktyget, som visar exakt varifrån du vill ta bort ett dokument och bifoga den till ditt svar. Nu känns det lite som att vi sitter och gissar vad du vill göra egentligen.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja gör det, Torparen. Jag har faktiskt samma program som du, dvs Writer vars dokument får ändelsen .odt i stället för .doc eller docx.

En sista gissning

Försöker du ta bort dokumentet från Skickat i ditt e-postprogram (eller din e-postklient)?
Om jag vill ta bort en dokumentbilaga, som jag skickat i mitt e-postprogram Thunderbird, så dubbelklickar jag på det skickade mejlet, får upp detta med ett gem längst ner, vilket syftar på bilagan. Detta gem högerklickar jag på och får då upp valet Ta bort.

932444948_TabortskickadbilagaiTB.png.9a417870a48a561ca761ace0b93e2c66.png
Vänsterklickar jag då på Ta bort försvinner dokumentet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Såhär är det: Jag har använt Libreoffice under lång tid.För någon vecka sedan var jag i behov av textmallar, vilka jag ej fick fram i Libre Office. Laddade därför hem Open Office.Nu har jag lyckats fixa mallarna,väljer därför att återgå till L-O.

Så slutsatsen  blir att jag för närvarande är problemfri.

Med hopp om förståelse föreslår jag att vi lägger ärendet i arkivet.

Slutar med att sända ett stort tack för hjälpen hälsningar från Spanien 23 grader.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...