Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Strömavbrott!


Gäst
 Share

Rekommendera Poster

Nästan en timme nu utan ström och stearinljusen har kommit fram. Hela området är utan ström. 

 

Jo Eon vet och håller på. De har ju faktiskt en fin tjänst att via mobilen få realtidsuppdateringar om vad som händer

 

Dock börjar jag att bli lite irriterad nu. Ingenting fungerar ju mer än mobilen! Tur att det inte är kallt ute i Skåne. Än märker jag inte av att luftvärmepumpen är stendöd. Det är fortsatt varmt inomhus. 

 

Blä x10! 

Redigerad av Bosse-i-skogen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EON:s regler...

Om du drabbas av ett strömavbrott som varar i mer än 12 sammanhängande timmar, har du rätt till avbrottsersättning. Ersättningen ska täcka skador och kostnader som kan ha uppstått vid ett längre avbrott. Hur stor ersättning du får från oss beror på hur länge avbrottet har varat.

12-24 timmar: minst 1000 kronor.
24-48 timmar: minst 2000 kronor.

Ersättningen dras automatiskt av på din elnätsfaktura, normalt inom 3 månader efter att avbrottet inträffade, beroende på ditt fakturaintervall.

https://www.eon.se/privat/el/stromavbrott/ersattning.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, skrev Solspindeln:

EON:s regler...

Om du drabbas av ett strömavbrott som varar i mer än 12 sammanhängande timmar, har du rätt till avbrottsersättning. Ersättningen ska täcka skador och kostnader som kan ha uppstått vid ett längre avbrott. Hur stor ersättning du får från oss beror på hur länge avbrottet har varat.

12-24 timmar: minst 1000 kronor.
24-48 timmar: minst 2000 kronor.

Ersättningen dras automatiskt av på din elnätsfaktura, normalt inom 3 månader efter att avbrottet inträffade, beroende på ditt fakturaintervall.

https://www.eon.se/privat/el/stromavbrott/ersattning.html

Avbrottsersättningen kommer per automatik faktiskt. Jag var av med strömmen i mer än ett dygn en gång och jag hade ingen elräkning att betala på typ två månader då det räknades av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Strömmen kom åter. Sen försvann den i två omgångar till men sen så var allt bra, nästan. Routern ville inte få signal. DCP någonting felade. Routern lyste rött och blinkade hela tiden. Men i morse fungerade allt igen när jag ju som jag brukar göra sa "Good morning" och fick väder och annat uppläst för mig och lampor tändes. Han som pratar med mig på us engelska heter Google Assistant. Jag vill kalla honom John men det vill inte han. Vid val av röst i Google homeappen heter han Orange.

Kanske att det  i framtiden kommer att fungera med "Hey John" som anrop istället för "Hey Google" som inte känns naturligt alls eller ännu sämre "Ok Google". "Ok Gogo" (sämst) fungerar också. Det är ju en digital röst jag pratar med och ett namn känns då mer naturligt.

Redigerad av Bosse-i-skogen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min assistent är en hon och hon vill heta Assistenten men jag har döpt henne till Puckot...

Lägga till saker till inköpslistan, härma djur och berätta vitsar är hon bra på men, som hon själv säger, hon behöver lära sig mer..

Kanske blev lite OT ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra! att det finns elektronisk interagering och att det utvecklas, för det har sin funktion!

...men... det finns en vibb av Orwell/Huxley, som lutar åt titeln i Doris Lessings: Instruktioner för nedstigning i helvetet...

Utan att vara bakåtsträvare... så var det Bättre förr, trots att -tingens ordning- är (var) relativ.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...