-
Liknande Innehåll
-
Av Torgny
Hej,
När jag startar min dator läses inte operativsystemet, Windows 10, upp utan jag hamnar direkt i BIOS.
Egentligen inget större problem för när jag går ur BIOS så öppnas operativsystemet men det känns som en omväg.
Funderade på om tangentbordet kunde vara orsaken och datorn uppfattade det som om jag tryckt in F2, men jag har bytt tangentbord utan resultat.
Moderkortet är av märket ASUS.
Kan någon förklara vad det är och hur jag kan åtgärda det?
-
Av Cjp
Hej, jag har uppgraderat en dator med följande komponenter.
- intel core i7 9700F 3GHz LGA 1151 socket
- Asus prime Z370-P ll
- corsair vengeance 8gb ddr4
Datorn startar upp fint tills windows 10 loggan börjar snurra ( prickarna) där fryser datorn och ingenting går att göra.
Har provat att byta plats på ram minnet samt provat ett annat, samma fel.
Har provat ett nytt moderkort, samma fel
Har provat en ny hårddisk, samma fel
Har kollat i bios så att alla komponenter finns med och de gör dom.
Har provat att starta om datorn 3 gånger i rad för att komma till advanced boot men den fryser innan jag kommer dit.
De ända som återstår som jag inte kan prova nån annan stans är processorn.
Vore konstigt om den gått sönder, finns inga piggar eller dylikt på den. Har haft esd armband på mig hela tiden.
Någon som har nått tips?
Mvh
-
Av DePhaz
God kväll.
Tänkte bara slänga i en snabb fråga här. Kör inte mycket Windows i dagsläget men jag får väl se över säkerheten på den nätanslutna Windows dator jag har. Avast klagade vid "Smart scan" på att brandväggen var för dålig. Köpte laptopen begagnad och har inte använt den så mycket sedan inköpet. Lade dock nyligen in ett spel som kräver uppkoppling mot Origin för att starta och således har frågan aktualiserats. Det är en dator med Windows 10 men så mycket djupare har jag inte kontrollerat den.
-
Av Mesa
Problem med Google Photo i molnet som jag har som automatisk backup från mobilen. Men jag kommer inte som förut förra året in på sidan via min dator utan får svaret: "Sidan fungerar inte
accounts.google.com omdirigerade dig för många gånger.
ERR_TOO_MANY_REDIRECTS"
Var och hur kan jag få hjälp med detta? Eller är jag tvungen att ladda bilderna manuellt till min dator? Jag använder Opera mest.
Tacksam för hjälp!
-
Av hehehe
Hej!
Jag har windows 7, 64-bit. Jag försökte installera ett gammalt program men det fungerar inte på 64-bits versionen (fungerar på windows 7 32-bit). Skulle också vilja ha en emulator för gamla IBM och windows dos
-
-
Senaste som Tittar
Inga registrerade medlemmar är inne på denna sida.
-
Senaste inlägg
-
Obesvarade ämnen
-
Nya ämnen
-
Aktuella jobb
- IT-projektledareKarlstad (Stad), Värmland
- SystemutvecklareVästerås (Stad), Västmanland
- Systemförvaltare Telge NätSödertälje (Kommun), Stockholm
- Technical Writer till SecureLink i MalmöSkåne län, Malmö