Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Någon gång för en del år sedan, kanske år 2015, skaffade jag  en skiva med redigeringsprogrammet Pinnacle 20.

Jag använde vid det tillfället Pinnacle 15, som fungerade bra för mig, vilket medförde att  sköt upp användandet

av det nyköpta programmet. När nu nummer 15  i ett betydande avseende börjat mankera har jag försökt

använda nummer 20 men inte lyckats. Jag misstänker att nr 20 är anpassat till ett tidigare Windowssystem
kanske Windows HP och inte till det av mig använda Windows 10 . Kan det vara förklaringen?

Redigerad av Torsten27

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Pinnacle Studio 20 kom i augusti 2016 och eftersom Windows 10 kom ut i juli 2015 vore det väldigt konstigt om inte Pinnacle Studio 20 fungerar  med Windows 10.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
5 timmar sedan, skrev Torsten27:

Någon gång för en del år sedan, kanske år 2015, skaffade jag  en skiva med redigeringsprogrammet Pinnacle 20.

Jag använde vid det tillfället Pinnacle 15, som fungerade bra för mig, vilket medförde att  sköt upp användandet

av det nyköpta programmet. När nu nummer 15  i ett betydande avseende börjat mankera har jag försökt

använda nummer 20 men inte lyckats. Jag misstänker att nr 20 är anpassat till ett tidigare Windowssystem
kanske Windows HP och inte till det av mig använda Windows 10 . Kan det vara förklaringen?

Vad händer när du försöker installera programmet? Felmeddelanden?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En bild med en kvinna och ett barn och benämningen Pinnacle 20 kommer upp på datorskärmen men försvinner sedan så snabbt att jag inte hinner reagera med en  någon åtgärd.

Torsten

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
5 timmar sedan, skrev Cecilia:

Är version 15 avinstallerad?

Nej!

Om någon här  har god erfarenhet av ett bra men inte alltför invecklat redigeringsprogram ber jag få uppgift om 
programmet,  beställningsadress och prisuppgift

Med vänlig hälsning
Torsten

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det kan bli konflikter och konstiga problem om man har två versioner av samma program installerade.

Jag har inga egna erfarenheter av filmredigering men av listan på sidan https://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_video_editing_software så känner jag igen Adobe Premiere och Blender. Av beteckningarna i kolumnen "target audience" står prosumer ungefär för entusiast-konsument, en konsument med högre krav och sådana program brukar vara gjorda för att vara hyfsat lättanvända. Basic har färre funktioner och är mer lättanvända.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tackar för tipset Cecilia! Antagligen leder det till att jag kommer att pröva Adobe Premiere.

Torsten27 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Min personliga erfarenhet:

Pinnacle Studio alla versioner före ver. 16 kräver att innan man installerar en nyare version som stöder tex. Windows 7/8/10 exempelvis att man av-installerar den gamla versionen.

Detta står också i text-filen.

M.a.o. Avinstallera gamla versionen helt, starta om datorn, vänta minst 20 sek. därefter kan du installera nya (eller samma) version.

Men inte så länge du har kvar en äldre version av samma programvara: i det här fallet Pinnacle Studio xxx

Ominstallation av samma ver. kommer också att fungera i dom flesta fall oberoende av operativsystem.

Mvh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...