Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

VLC hackar (buffrar?), går inte att spela Blu-Ray längre.


JohanSnes
 Share

Go to solution Solved by bengt 429,

Rekommendera Poster

Hej: Jag har två frågor angående VLC.

1.

jag har kört VLC i många år och varit mycket nöjd. I våras började programmet hacka, eller buffra(?). När jag tittar på film så stannar filmen i några sekunder (allt från 5-30 s) innan filmen fortsätter, och så här håller det på filmen ut. Nu har jag tröttnat.

 

Jag har avinstallerat och installerat om VLC utan att det har hjälpt. Vad kan det bero på? När jag kör filmer genom den interna dvd-spelaren så fungerar allt, men när jag kör mina filmer som jag lagt över till datorns HDD hackar det. Tidigare år har jag aldrig haft problem med detta.

 

Jag har provat andra program som Windows Media Player, MPC-HC och Power DVD utan några problem, men jag vill helst att VLC skall fungera som tidigare eftersom den är enklare.

 

2.

för någon månad sedan installerade jag de komponenter som behövdes för att VLC skulle spela Blu-ray filmer. Det fungerade utan problem, men helt plötsligt kan jag inte spela Blu-ray skivor längre, fast det fungerat tidigare?

 

Jag har W7 - 64-bit.

Redigerad av JohanSnes
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset. Jag gjorde alla ändringar i VLC som rekommenderades. Det blev bättre. Nu hackar VLC bara någon sekund eller två åt gången. Men tyvärr hackar den fortfarande men inte lika ofta och inte lika mycket. Om det finns fler tips så tar jag gärna emot dessa. För det skulle vara skönt om filmerna kunde flyta på bra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att hitta de två sidorna jag länkade till förut sökte jag på något typ: VLC freezes HD video

så pröva om du hittar fler tips så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • Solution
På 2019-10-11 på 02:26, skrev JohanSnes:

Tack för tipset. Jag gjorde alla ändringar i VLC som rekommenderades. Det blev bättre. Nu hackar VLC bara någon sekund eller två åt gången. Men tyvärr hackar den fortfarande men inte lika ofta och inte lika mycket. Om det finns fler tips så tar jag gärna emot dessa. För det skulle vara skönt om filmerna kunde flyta på bra

Kanske du löst problemet själv, men jag vill ändå tala om hur jag löste samma problem. Jag ändrade filcaching från 300 ms till 3000 ms.

Verktyg-inställningar-visa alla inst.(längst ner till vänster på sidan)-inmatning/kodekar-scrolla ner och ändra i filcaching (ms) rutan.VLC.thumb.png.5da8819513f0051aa10cc201b239b802.png

  • Gilla 2
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset Bengt, nu verkar det fungera.

 

På 2019-10-22 på 12:35, skrev bengt 429:

Kanske du löst problemet själv, men jag vill ändå tala om hur jag löste samma problem. Jag ändrade filcaching från 300 ms till 3000 ms.

Verktyg-inställningar-visa alla inst.(längst ner till vänster på sidan)-inmatning/kodekar-scrolla ner och ändra i filcaching (ms) rutan.VLC.thumb.png.5da8819513f0051aa10cc201b239b802.png

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...