Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Rekommendera Poster

Här en för forumet lite annorlunda fråga, eller frågor:

Jag söker en blender eller en stavmixer där det som tillbehör finns tättslutande lock.

Jag tror att den behöver ha möjlighet att kunna krossa is. Detta lite beroende på vilka egenskaper en sådan har?

Jag ska INTE använda den till just is men jag gissar att en sådan är kraftigare än de som inte kan? Eller är det någon annan egenskap för detta?

Bra om den vore steglös. Kanske är det som erfordras?

Jag ska använda den till att mixa torrt hundfoder med vatten till en gröt.

Och jag vill här förekomma:

Jo, jag vet man kan blötlägga torrfodret och jag vet att man kan köpa annat foder men det är inte DET frågorna gäller.

Nu använder jag en stavmixer och det fungerar skapligt om man har en hög tillbringare och om man trycker ner mixern med foder i vattnet och kör i typ 0.2 sekunder åt gången. Plus att man ändå måste försöka täcka öppningen med ena handen.

Om man bara kör på så blir det ungefär lika mycket hundmatsgröt utanför tillbringaren...

Jag testade med en mixer som man monterar på en hushållsassistent men där fungerade det bra till en viss "tjocknadsgrad" sedan snurrade knivarna i ett hålrum i gröten och det som var under knivarna och ovanför gröten påverkades inte.

Hela anordningen måste vara smidig att använda och lättdiskad. Inte en hel maskin som man ska montera ihop och sedan montera isär.

Ovanstående egenskaper går liksom inte att använda fullt ut i Prisjakts filter, förutom detta med iskross då, vad det nu egentligen betyder vad gäller egenskaperna.

Jag vet inte riktigt vad jag ska kolla efter om jag kollar i butik heller men visst borde man kunna utesluta en del men..

Tips på produkter ni själva använder (till annat än just hundmatsgröt då..) och som bör fungera? Som jag kanske kan kolla närmare på antingen på webben eller i butik.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Spontant , "hundmatsgröt" verkar ju lite likt en "hundmatssmoothie" så undrar om inte en smoothie mackapär kommer ganska nära det du vill. Jag köpte min på kjell. Den kan smoothiefiera frusna bär så torrfoder borde inte vara något problem och den är helt vattentät.

https://www.kjell.com/se/produkter/hem-kontor-fritid/fritid/kokstillbehor/koksutrustning/rubicson-juice-n-go-smoothiemixer-p48773

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
10 timmar sedan, skrev .M:

Spontant , "hundmatsgröt" verkar ju lite likt en "hundmatssmoothie" så undrar om inte en smoothie mackapär kommer ganska nära det du vill. Jag köpte min på kjell. Den kan smoothiefiera frusna bär så torrfoder borde inte vara något problem och den är helt vattentät.

https://www.kjell.com/se/produkter/hem-kontor-fritid/fritid/kokstillbehor/koksutrustning/rubicson-juice-n-go-smoothiemixer-p48773

Avgjort Intressant Mixer!

Citat från annons: Kraftig motor på 300 W som klarar att krossa is eller frysta bär.

(Har mixat i över 50 år och Braun är en favorit. Ett kök utan en Mixer är ett halvt kök.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...