Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hitta nya däck


Dag Erlandsson
 Share

Rekommendera Poster

Dag Erlandsson

Jag har snustorra däck! Besiktningen godkänd men dom sa att dom är så torra att det är kris. Var kan man köpa däck oerhört billigt? Chevrolet Cruze 2013

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Googla.

Det finns många som säljer via internet, MEN tänk på att du nyttjar rätt verkstad för monteringen. I vissa fall är monteringen så dyr så det inte lönar sig. Det brukar finnas rekommenderade verkstäder på de sidor som säljer däcken och hos vissa kan du få däcken levererade till verkstaden direkt.

dackonline.se

bythjul.com 

mfl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag för min del skulle vänta till nästa år och då byta däcken om dom inte är olagliga i mönstret, och att du inte ska köra 1oo-tals mil innan vintern.
Onödigt att köpa just nu och få typ kanske gamla däck och som sen ska ligga över vintern snart?
Vissa däcktillverkare har mindre lager då säsongen är nästan slut, och då går över till vinterdäck i lager, själv drabbad av detta för en månad sedan när 2 däck var olagliga och ovanlig dimension(17tum) som inte alla hade.
Skulle en sväng till Danmark och ville inte få böter i onödan(8papp för 4 däck med mont/bal).
------------------
Och då bara lämna in dessa när vintern är slut för omläggning, om man inte utnyttjar däckhotell hos någon firma?
Att däcken är snustorra efter 5 år verkar konstigt(skitmärke/kina-däck)?
Att cykeldäck från Kina inte håller mer än typ max 2 år vet jag redan, inte ens slangar
därifrån går att laga(för mycket plast i gummit).
Oerhört billigt med däck har ju fallit bort med alla miljöavgifter och arbete?
Att köpa billigt blir ju begagnat och då tillkommer ju påläggningen/balansering och den är inte
billig, gäller ju även om man kommer med egna nya däck till firman.
Om det inte är hassan på hörnet som tar en hunka per hjul.
5000 och uppåt hamnar nog dina nya däck på med jobbet gjort på seriös däckfirma?
Du bor i Stockholm och skulle kunna ta en sväng utanför och få billigare i lokala byn
som oftast har lägre priser med det mesta om bil eller reparationer(lokalhyran äter vinsten i storstan).

Finns ju firmor som sparar gamla däck där kunden byter efter något år fast däcken är felfria i mönstret, kan man om man ha tur att få för 2 papp eller nåt och går till kaffekassan/annat.


Däckonline finns ju plus fler, du får kolla vad du kan behöva för däcktyp, om det är denna dimension på dina enligt biluppgifter?


Bara ett förslag, däckmärke väljer du själv.
https://www.dackonline.se/rshop/Sommardack/205-60-R16-H/brand/Continental

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...