Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Outlook


mariannes
 Share

Rekommendera Poster

Hej,

Igår fick jag ett meddelande om att jag skulle gå in på mitt Microsoftkonto eftersom "lösenordet" förmodligen hade ändrats. Det visade sig att allt var ok. Jag började bläddra lite där i infot och där fanns ett ställe man kunde gå in och få Outlook gratis mot reklam. Stängde dock Outlooken då jag har en köpt version från 2010 redan installerad men behöver konfigurera. Vilket är bäst att göra; att använda den köpta versionen och konfigurera den eller börja med Outlooken som tycks finnas färdig att använda genom Ms kontot? Förstår inte heller att man inte får en ny mailadress eller hur får man den?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker detta låter lite suspekt.. har du någon länk till 

3 timmar sedan, skrev mariannes:

ett ställe man kunde gå in och få Outlook gratis mot reklam

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
1 timme sedan, skrev Mikael63:

Tycker detta låter lite suspekt.. har du någon länk till 

 

Fanns i infot i själva Microsoftkontot...ska försöka hitta dit o ta en dump

Gick dit efter anmodan från meddelande i åtgärdscentret att kolla mitt konto eftersom det "verkade som att mitt lösenord hade ändrats"...kontot såg ut att funka normalt

 

Redigerad av mariannes
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Mikael63:

Tycker detta låter lite suspekt.. har du någon länk till 

 

Hittar inte dit nu, hur hittar man sitt microsoftkonto? Försökte med inställningar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Mikael63:

Tycker detta låter lite suspekt.. har du någon länk till 

 

Hittar inte dit nu, hur hittar man sitt microsoftkonto? Försökte med inställningar , din information....här kommer dumpar på det....vågade inte gå vidare 

Skärmklipp 2019-10-03 14.43.11.png

Skärmklipp 2019-10-03 14.45.12.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, skrev mariannes:

Jag började bläddra lite där i infot och där fanns ett ställe man kunde gå in och få Outlook gratis mot reklam.

Kan det handla om Microsoft Office Sway? Jag ser i min tillförlitlighetshistorik att jag igår fick en uppdatering av den appen, som finns i Windows 1903, men som jag aldrig har använt : "Följande uppdatering har installerats. 9WZDNCRD2G0J-Microsoft.Office.Sway"

https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.637172/microsoft-sway

https://kontorskraft.se/vad-ar-sway/

https://en.wikipedia.org/wiki/Office_Sway

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, skrev Cecilia:

Jo! Man måste alltså logga in från webben inte från inställningar....

Här finns erbjudandet om gratis outlook. Sen finns ett erbjudande om att köpa premium i Outlook mail programmet som verkar vara helt klart att använda, fattar bara inte hur. Jag vill helst konfigurera outlooken som jag har från office 365 år2 2010. Måste jag typ göra nåt så att inget blir dubbelt?

 

Tack för länken Cecilia..

 

Skärmklipp 2019-10-03 15.33.19outlookmeny.png

Skärmklipp 2019-10-03 15.35.32enheter.png

Skärmklipp 2019-10-03 15.30.58ooul kostnfritt.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev Mikael63:

Tycker detta låter lite suspekt.. har du någon länk till 

 

Hej

Du kan kolla på dumparna som jag skickat till Cecilia. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, skrev mbgtmari:

Kan det handla om Microsoft Office Sway? Jag ser i min tillförlitlighetshistorik att jag igår fick en uppdatering av den appen, som finns i Windows 1903, men som jag aldrig har använt : "Följande uppdatering har installerats. 9WZDNCRD2G0J-Microsoft.Office.Sway"

https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.637172/microsoft-sway

https://kontorskraft.se/vad-ar-sway/

https://en.wikipedia.org/wiki/Office_Sway

Hej Mari,

Återkommer till dig. Under tiden du se vad jag skrivit till Cecilia och Mikael!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gäller alltså Outlook.com som är en webbsida man kan använda om man inte vill ha något mejlprogram i datorn, på samma sätt som Gmails webbsida. Det finns i två varianter, antingen gratis med lite reklam på sidan eller så betalar man för att slippa reklamen.

 

Absolut inget du måste ha och ingen direkt ersättare för Office Outlook-programmet i datorn.

 

När du har Office Outlook 2010 tycker jag att du ska använda det och inte börja med någon webbsida för att läsa mejlen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

45 minuter sedan, skrev mariannes:

Hej Mari,

Återkommer till dig. Under tiden du se vad jag skrivit till Cecilia och Mikael!

 

Hej!

Jag förstår inte riktigt hur detta skulle ha ett samband...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

38 minuter sedan, skrev Cecilia:

Det gäller alltså Outlook.com som är en webbsida man kan använda om man inte vill ha något mejlprogram i datorn, på samma sätt som Gmails webbsida. Det finns i två varianter, antingen gratis med lite reklam på sidan eller så betalar man för att slippa reklamen.

 

Absolut inget du måste ha och ingen direkt ersättare för Office Outlook-programmet i datorn.

 

När du har Office Outlook 2010 tycker jag att du ska använda det och inte börja med någon webbsida för att läsa mejlen.

Tack!

Undrar bara om jag nu måste göra något för att det inte ska bråka med mig. Avinstallera typ. ..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du syftar på ditt Outlook-program så får du ju beskriva vad som är problemet med det.

Om du syftar på Outlook.com som du såg reklam om så är det en webbsida och kan inte avinstalleras och bråkar inte med dig så länge som du inte besöker den webbsidan.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, skrev mariannes:

Hej Mari,

Återkommer till dig. Under tiden du se vad jag skrivit till Cecilia och Mikael!

 

 

2 timmar sedan, skrev mariannes:

Hej!

Jag förstår inte riktigt hur detta skulle ha ett samband..

Så stor affär behöver du ju inte göra av min undran innan jag sett skärmdumparna. Och det är sant att inte jag heller riktigt förstod sambandet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...