Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lightroom CC klasik LR CC


Torparen
 Share

Go to solution Solved by Laso,

Rekommendera Poster

Har fram till idag enbart jobbat med LR CC Classic . Har nu planer på att börja med Lightroom Classic. Nu till min fråga: Kan jag flytta alla mina redigerade bilder från LRCC till LRCC classik?   

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I dagsläget finns ju 3 versioner av LR i Creative Cloud, molnbaserad som bara heter Lightroom, Webbaserad som heter Lightroom web och den vanliga datorversionen Lightroom Classic. Lightroom Classic har ju ändrat namn lite nu och då.

Du behöver ju inte flytta nånting utan bara läsa in bilderna i katalogen från samma ställe där du har bilderna. Redigeringarna finns i en separat *.xmp fil i samma mapp som bilderna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

@Torparen , har för mig att du var medlem hos Moderskeppet, i så fall har dom perfekta små kurser just för detta när man kör det ena och vill köra det andra eller vill köra bägge två parallellt, för det kan man göra.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Strax efter det att jag skrivit frågan gick det upp ett ljus i gamlingens skalle. M.a.o du har helt rätt, men om jag får uttrycka mig som i skolan så blir det: tack för visat intresse.

Ha det bra. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...