Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ta bort ofrivilliga kontakter i Yahoo mail


vilhelm65
 Share

Rekommendera Poster

Jag blir galen på min yahoo mail !!!
Jag försöker få bort e-postadresser från mina kontakter. Men det går inte.

Det låter lätt, men det går inte att få bort dom.

När jag trycker på Kontakter så kommer dom 5 som jag vill ska vara där upp.
Och när jag tycker på någon av dom 5 så kommer det upp en liten knapp för att ta bort kontakten,

Men det sjuka är att om jag tycker på "Sök kontakt" (ovanför) och skriver in en bokstav, tex W så kommer info@webbhallen upp som en kontakt.
Och det finns ingenstans där jag kan ta bort den. På "kontakterna" som jag inte aktivt lagt till så är ta bort knappen borta.

Det är som att alla adresser som jag fått mail från sen 1998 är cementerade där för att aldrig kunna tas bort.

Yahoo är ju nästan omöjliga att kontakta så hoppas någon av er kan berätta hur jag ska göra :)

Redigerad av vilhelm65
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller företag brukar man ju få en möjlighet att avsluta prenumerationen på deras "nyheter", dvs reklam. Annars föreslår jag att du helt enkelt blockerar dessa kontakter den ena efter den andra. Öppna ett mejl från den oönskade kontakten och välj Blockera avsändare

2015188573_Yahooblockeraavs.thumb.png.92c21669b4c3a4dad42fa52bb9cbc048.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 timmar sedan, skrev vilhelmtheconqueror:

Jag blir galen på min yahoo mail !!!
Jag försöker få bort e-postadresser från mina kontakter. Men det går inte.

Det låter lätt, men det går inte att få bort dom.

När jag trycker på Kontakter så kommer dom 5 som jag vill ska vara där upp.
Och när jag tycker på någon av dom 5 så kommer det upp en liten knapp för att ta bort kontakten,

Men det sjuka är att om jag tycker på "Sök kontakt" (ovanför) och skriver in en bokstav, tex W så kommer info@webbhallen upp som en kontakt.
Och det finns ingenstans där jag kan ta bort den. På "kontakterna" som jag inte aktivt lagt till så är ta bort knappen borta.

Det är som att alla adresser som jag fått mail från sen 1998 är cementerade där för att aldrig kunna tas bort.

Yahoo är ju omöjliga att kontakta så hoppas någon av er kan berätta hur jag ska göra :)

Man behöver skilja på Kontakter och förslag på mottagare.

Fungerar instruktionen på sidan  https://help.yahoo.com/kb/SLN22244.html?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...