Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Två godingar?


Thirteen
 Share

Go to solution Solved by Thirteen,

Rekommendera Poster

Jag tycker jag känner igen den där på Dustin, fast min är G6 i stället ;)

Jag valde bort Lenovo (och annat kinesiskt) eftersom jag tycker det har varit för mycket säkerhetsproblem med dem under åren. Men du behöver inte tycka lika på samma sätt, det har jag full förståelse för.

 

AMD-processorer brukar vara mer prisvärda än Intels. Har du kollat upp någon sida som jämför dem med benchmarks?

Spelar det någon roll om det är 2 eller 3 USB?

Lägre vikt på HP-datorn ger högre pris.

Spelar det någon roll vad det är för grafikprocessor?

Behov av minneskortläsare?

Det är lite plus med Windows Pro som har bättre inställningar för Windows Update.

Lenovo-datorn har kort batteritid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Imho skulle jag idag titta efter dator med USB-C som klarar

  1. Laddning
  2. Displayport

Senare leta reda på skärm som har USB-c och sedan bara en kabel att ansluta...

Men det är klart, priset springer iväg till minst dubbla det som du får lägga för de två ovan.

 

Samt en SSD disk men det har ju även dessa, det kravet är uppfyllt.

En sak man alltid kan veta om datorer, pris och teknik är att i morgon kommer det en modell som är både billigare och snabbare än den du tittar på idag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@Monshi. Du har rätt där! Visst vill man ha USB-C , och även Wifi 6, men det lär dröja innan dessa laptopar dyker upp i butiken. Man lär får vänta och aldrig komma till skott om man ska ha precis allt. Vi gör våra kompromisser… ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, skrev Thirteen:

Ser bra ut på pappret

https://www.passmark.com/

 

Skärmklipp.PNG

Ja, det var ju rätt försumbar skillnad på totalen i alla fall, men det verkar skilja en del på olika typer av test, den vänstra har ju bättre värde på enkeltrådstestet.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
 Share

×
×
  • Skapa nytt...