Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Aggie

Felaktig installation från Windows store av spel låser datorns nedladdning av spelet och uppdateringar.

Rekommendera Poster

Jag gjorde en nedladdning från Windows store, ett litet spel "Kub Genius". Det gick inte så bra att installera, tog mycket tid och lyckades avinstallera i datorn innan det blev installerat. Nu kommer jag inte åt att ta bort det som blev installerat, kan inte installera om utan har hamnat i en evig lopp. Inte heller Windows update fungerar utan bara snurrar och söker efter ev ny uppdatering. Går detta att läsa på något sätt? Vad händer om jag försöker backa tillbaka tiden. Har inte gjort någon återställningspunkt manuellt. Är precis uppdaterad till Windows 1903. Har läst att Windows skapar återställningspunkter automatiskt när man installerar något. Stämmer detta. Och hur mycket försvinner på datorn om man väljer att återställa och behålla filer, alla program eller bara det senaste som man har installerat?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
40 minuter sedan, skrev Aggie:

Har läst att Windows skapar återställningspunkter automatiskt när man installerar något. Stämmer detta.

Oftast och jag föreslår att du ser om du har någon återställningspunkt att backa till.

Backar man till en systemåterställningspunkt förlorar man de program som är installerade efteråt och annat som är ändrat sen dess men ens egna privata filer berörs inte.

Sen finns det andra typer av återställningar som är mer eller mindre en ominstallation av Windows och då kan man förlora mer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Återställningspunkt har jag skapat, men inte efter uppdateringen till 1903. Så jag vet inte om det går. Fungerar återställningen i Win10 precis likadant som i win8, 8.1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Windows skapar återställningspunkter själv då och då så det är ju bara att kolla om det finns någon.

I princip fungerar systemåterställningen med återställningspunkter likadant sen Windows XP.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
På 2019-09-27 på 22:28, skrev Cecilia:

Windows skapar återställningspunkter själv då och då så det är ju bara att kolla om det finns någon.

I princip fungerar systemåterställningen med återställningspunkter likadant sen Windows XP.

Börjar bli desperat nu. Hade inga återställningspunkt. Så jag har inte återställt ännu. 

Har kört wsreset utan att det fungerar. Appen vill bara ladda ner utan att den går att stoppa.

Har repeterat store appen. Ingen förändring. 

Windows update bara står och snurrar.

Vad mer kan jag göra. Dator fungerar i övrigt. Virusprogram och Internet allt fungerar utom det som kommer från Microsoft.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

För övrigt är det någon som vet hur man får bort appar som man äger på store. Dvs appar som man inte länge vill ha kvar och som inte har blivit installerade på datorn. 

Tack i förhand för svar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...