Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte komma in på vissa sidor.


Kollonizer
 Share

Rekommendera Poster

Har ett stor problem, har försökt att komma in på PC för Allas sidor för kundservice, Bonus, eller faq för att få ny kod till F-secure, har funkat alla år tidigare men inte nu.

Får bara upp "Den här sidan kan inte visas" Kör med Edge och har provat med Explorer men går inte.

MVH

Kollonizer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har provat med, pcforalla.se/kundservice

pcforalla.se/bonus

pcforalla.se/faq

Kommer bara till första instans i kundklubben, men kommer inte vidare dit där man ska skriva i sitt kundnummer och postnummer för att komma vidare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Kollonizer:

Har ett stor problem, har försökt att komma in på PC för Allas sidor för kundservice, Bonus, eller faq för att få ny kod till F-secure, har funkat alla år tidigare men inte nu.

Får bara upp "Den här sidan kan inte visas" Kör med Edge och har provat med Explorer men går inte.

MVH

Kollonizer

Du kan pröva med att ringa Kundservice: https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.94005

Ibland har det hänt att de gör om webbplatsen och att olika länkar/adresser inte har blivit uppdaterade till att peka på den nya sidan eller att det är något som inte fungerar i någon viss webbläsare och då är det ju bra om de får reda på det.

Redigerad av Cecilia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har provat med duckduckgo också, funkar inte där heller

Ringde kundtjänst i går, de sa de skulle skicka ett e-mail till mig men fick aldrig något mail. Ska prova en sista sak, ska fråga en kompis om jag får gå in på hennes dator. Verkar ju nästan som att det är något i min dator som är fel. Har kollat alla inställningar men inte hittat något särskilt vad jag kan se. Mitt Antivirus gick ut i natt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju den där bilden med Kundnummer och postnummer jag aldrig får upp, det står bara "den här sidan kan inte"visas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

40 minuter sedan, skrev Kollonizer:

Mitt Antivirus gick ut i natt.

Du har väl Windows egna antivirusprogram Windows Defender påslaget? Vilket operativsystem kör du? Windows 10 eller 7?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör Win 10, fick aktivera Win Defender. Men fick min kod nu hos en kompis ikväll, men mitt problem i min dator kvarstår ju. Kanske löser sig någon gång. Tack så mycket för att ni försökt hjälpa mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra att kompisen ställde upp. Så du tror inte problemet har med F-Secure att göra? Finns det ingen inställning där för att uppdatera det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej man måste gå genom pc-för alla för att få rabattkoden, det är fixat nu. Har ett års Antivirus nu, toppen.

Men som sagt grundproblemet kvarstår fortfarande, kommer inte in på vissa sidor från min dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du kör med F-Secures antivirusprogram och Windows brandvägg. Det låter långsökt för mig, som aldrig ändrat i Windows-brandväggens inställningar, men du kanske måste skriva en regel i Brandväggen som tillåter anslutning till PfA-sidan.
Leta upp Windows-säkerhet i Startlistan> Brandvägg & nätverksskydd > Avancerade inställningar.

1005776112_WindowsDefender-brandvggenAvancerat.thumb.png.2c3374fb289d27eec7cd213225760568.png

Men det skadar i alla fall  inte att först köra Nätverks- och Internetfelsökaren: Leta upp Windows-säkerhet i Startlistan> Brandvägg & nätverksskydd > Nätverks- och Internetfelsökaren

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, skrev Kollonizer:

Ringde kundtjänst i går, de sa de skulle skicka ett e-mail till mig men fick aldrig något mail.

Har du kollat bland skräpposten i webbmejlen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns inget i skräpposten.

Har stängt av Windows Defender och brandvägg eftersom det finns brandvägg i F-secure.

Har kört felsökaren också på allt som går, finns inget fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade inget fel där heller Mikael63

Funderar på att blåsa hela datorn och lägga in allt rent igen, då borde problemen försvinna tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

43 minuter sedan, skrev Kollonizer:

Finns inget i skräpposten.

Har stängt av Windows Defender och brandvägg eftersom det finns brandvägg i F-secure.

Har kört felsökaren också på allt som går, finns inget fel.

F-secure har väl ingen egen brandvägg sedan flera år tillbaka utan använder sig av Windows-brandväggen.

 

7 minuter sedan, skrev Kollonizer:

Funderar på att blåsa hela datorn och lägga in allt rent igen, då borde problemen försvinna tycker jag.

Du kan ju prova med någon till webbläsare först.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...