Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows 7 skrivare


Amandus
 Share

Rekommendera Poster

Jag har en HP P2015 ansluten till min Windows 7 dator, jag vill komma åt den från min Arch Linux dator på nätverket.

Tänkte köra med ipp . ipp i Macosx är som följer från Arch Linux cups ipp://192.xx.xx.xx/printers/HP_LaserJet_P2015_Series det funkar från Arch.

 

Den utdelade skrivaren i Windows 7 heter HP LaserJet P2015 PCL6 och nu till problemet hur skulle ovanstående sökväg till windows skrivaren se ut mellanrum köper inte cups som windows resursen har. 

 

Samba printer funkar inte heller även fast skrivaren är utdelad i nätverket. Fildelning mellan datorerna funkar klockrent. Fattar inte varför det inte går. 

 

Var kan man hitta vad skrivarkön i windows heter? Är det något protokoll i Windows som inte är igång?

 

Windows 7 64 Bit Ultimate med alla uppdateringar. 

 

Några tips skulle sitta fint.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, skrev Amandus:

jag vill komma åt den från min Arch Linux dator

Om problemet är i Linux kanske tråden ska flyttas till den forumkategorin?

 

Det här hänger jag inte med på:

3 timmar sedan, skrev Amandus:

Tänkte köra med ipp . ipp i Macosx är som följer från Arch Linux cups ipp://192.xx.xx.xx/printers/HP_LaserJet_P2015_Series det funkar från Arch.

Fungerar det eller fungerar det inte i Linux Arch?

Hur kommer MacOs in i bilden?

 

3 timmar sedan, skrev Amandus:

mellanrum köper inte cups

Kan du då inte, i Windows, byta namn på skrivaren så att den heter typ P2015 bara?
Tillägg: I Windows kan man ju ange annat namn på den utdelade skrivaren.

 

I Linux Mint ser det ut så här om man ska lägga till en Windows-skrivare via samba, manuellt:

 

image.png.62787371c84037b96cca55b06fcd626a.png

 

Redigerad av Mikael63
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet måste vara i Windows, jag har en skrivare ansluten till en iMac.

 

Jag har Arch Linux, Gentoo, Freebsd, Void, Slackware. All dessa skriver ut på skrivaren på min iMac.

Men när jag vill skriva ut via Windows datorns skrivare fungerar det inte, drivrutinen till den skrivaren finns i cups så det är inte problemet, fildelning fungerar med Windows 7 från alla datorer. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...