Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Expandera Startmeny automatiskt


bgjo
 Share

Go to solution Solved by bgjo,

Rekommendera Poster

När jag pekar på Windows Startflagga, i nedre vänstra hörnet av Skrivbordet, och för pekaren upp mot Av/På-knappen (Inställningar etc), vill jag att Meny-fältet skall expandera och visa hjälptexterna för dessa.

Har denna funktionen på min Laptop och gillar den, men vet ej var man ställer in detta. Min fråga är därför om någon kan hjälpa mig med var dessa inställningar sker? /bgjo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, skrev Flyfisherman:

Hej,

 

Se detta från Windows Central:  How to customize your Start Menu in Windows 10

Tack för informationen, men jag kan dessvärre inte finna funktionen jag var ute efter på sidan du länkade till.

När jag pekar på Startflaggan och därefter för pekaren över tex Inställningar expanderar Meny-fältet automatiskt, och när jag för pekaren utanför detta, återgår det till att bara visa ikonerna. Jag får fortsätta att att utforska detta. Tack i alla fall. /bgjo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du installerat något särskilt program för att hantera start-menyn i din bärbara dator?

En skärmbild kan vara bra som visar vad det är för meny-fält du menar och hjälptexter som du skrev om först.

 

Du skriver att du pekar på Startflaggan, men behöver du inte klicka på den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev Cecilia:

Har du installerat något särskilt program för att hantera start-menyn i din bärbara dator?

En skärmbild kan vara bra som visar vad det är för meny-fält du menar och hjälptexter som du skrev om först.

 

Du skriver att du pekar på Startflaggan, men behöver du inte klicka på den?

Nej, jag har inte installerat något program för att hantera start-menyn. Det har bara dykt upp(?).

 

Jo, jag behöver klicka på Startflaggan (missade detta), men när jag därefter för pekaren upp mot tex kugghjulet (Inställningar), så expanderar hela fältet (START) och visar hjälptexterna för dessa. Exakt lika som när man trycker på de 3 horisontella sträcken ovanför. Kan det månne vara en "bug"?

Skall försöka bifoga en bild, men sitter för tillfället vid en annan dator. Tack! /bgjo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen Cecilia,

Sitter nu vid en annan dator med Windows 10 Pro Insider Preview.

Denna fungerar också som jag önskar. Bild 1 visar när jag tryckt på Windows Startflagga och bild 2 när jag fört pekaren upp mot ikonerna till vänster, utan att jag klickat på musens vänsterknapp.

Hoppas du förstår hur jag menar. Tack! /bgjo

1. Tryckt på Startflaggan.png

2. Fört pekaren upp mot ikonerna.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör samma OS-version Windows 10 Pro v1903 - OS-version_ 18362.356 (inte i Insiderver.), men den som ej fungerar har jag installerat om i oktober (2019).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser ingen direkt lösning på detta. Trodde till en början att det kunde ha att göra med storleken man valt på ikonerna, men så var inte fallet. Det verkar också, som du skriver, vara slumpmässigt. Tack i alla fall för alla uppslag. Jag får vänta och se, kanske löser det sig med framtida uppdateringar, beroende på om MS (Microsoft) beslutar sig för att behålla funktionen eller ta bort den. Många tack! /bgjo

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • Solution
På 2019-09-25 på 22:23, skrev bgjo:

Jag ser ingen direkt lösning på detta. Trodde till en början att det kunde ha att göra med storleken man valt på ikonerna, men så var inte fallet. Det verkar också, som du skriver, vara slumpmässigt. Tack i alla fall för alla uppslag. Jag får vänta och se, kanske löser det sig med framtida uppdateringar, beroende på om MS (Microsoft) beslutar sig för att behålla funktionen eller ta bort den. Många tack! /bgjo

Problem löste sig i samband med uppdateringen av Windows 10 till version 1909 den 12 november 2019. /bgjo

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...