Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hårdvara för video (VHS till Windows 10/64/1903)


Presley
 Share

Rekommendera Poster

Börja med att den här artikeln av Anders Reuterswärd, artikeln är några år ,så verktygen han 

beskriver är gamla, och det kommit nya versioner av dom flesta men hur man gör det s

stämmer fortfarande, sedan får du googla om KONVERTERA VHS TILL TILL DATOR 

så hittar du många förslag på adaptrar och konverteringsverktyg

 

https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.506676/vhs-till-dvd

 

 

 

HANS

Redigerad av Hanse
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns som att de billigare apparaterna inte klarar Win10. Själv har jag testat två versioner från Kjell o Co för något år sedan och det fungerade inte. Dustin har ju videograbber, men det kostar lite mera

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 minuter sedan, skrev Pelle Penna:

Det känns som att de billigare apparaterna inte klarar Win10. Själv har jag testat två versioner från Kjell o Co för något år sedan och det fungerade inte. Dustin har ju videograbber, men det kostar lite mera

Det handlar oftast om mjukvaran som kanske inte är uppdaterad på grund sin ålder, men då får man testa att 

installera i kompatiblitetsläge son fungerar för ganska många äldre program

 

HANS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Hanse:

Det handlar oftast om mjukvaran som kanske inte är uppdaterad på grund sin ålder, men då får man testa att 

installera i kompatiblitetsläge son fungerar för ganska många äldre program

 

HANS

Jo det är helt rätt, men i mitt fall fanns det inget som  hjälpte. Fick pengarna åter som väl var och struntade i att konvertera filmerna. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

Jag har Windows 10/64/1903 för min dator.

Jag köpte en sk EasyCAP från ett e-postföretag för att föra över VHS till min dator, och dom påstod att den skulle fungera för Windows 10, men den fungerade inte pga att datorn inte kunde hitta maskinvaran och inga drivrutiner

som jag laddade ner från nätet fungerade heller. Dom hade skickat med ett bildprogram för Windows 10!

Jag har nu skickat tillbaka produkten och fått pengarna tillbaka!

Det jag har konstaterat är att jag inte kan hitta någon lämplig hårdvara för tillfället som klarar  Windows 10/64/1903!

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...