Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Övervakningskamera


bengt 429
 Share

Go to solution Solved by bengt 429,

Rekommendera Poster

Jag har en trådlös Wi-Fi IP-övervakningskamera (Nexus n-wiew). Appen i telefonen heter Yoosee. Fungerar bra i telefonen (Iphone), med både local login och remote login, där jag får larmmeddelanden med inspelat material vid rörelselarm. I datorn använder jag CMSClient för kameran. Jag har kommit så långt att jag med CMSClient kan se live bilder, men får inga larminspelningar. Tydligen måste man skapa en remote login i CMSClient också, och det är det jag inte får till. Har googlat och läst på Yoosee forumet, men blev inte så mycket klokare av det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Hur har det gått så här nästan en månad senare?

 

Som en mycket klen tröst kan jag säga att du inte är ensam om att ha problem med denna typ av kameror:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag har inte fått till det på datorn. Kan där bara se live från kameran, och har inte lagt så mycket krut på att undersöka varför. Men på telefonen funkar det jättebra faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Jag har fått till det nu på datorn också, så jag kan se larminspelningarna i CMSClient. Fick använda alla mina grånade hjärnceller för att fixa det☺️.

Lösningen var, att i telefon appen skapa en ny användare. Appen genererade då en länk som jag kopierade, och den länken lade jag in i CMSClient. Inspelningarna sparas, fast programmet, och även datorn är avslagen ☺️. Det hade jag faktiskt inte räknat med

Inspelningarna sparas i en krypterad fil med filtillägget .AV, som bara kan spelas upp i CMSClient. Men det går att konvertera filen till mp4, och spela upp i t.ex VLC.

Redigerad av bengt 429
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...