Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skålade golvmattor i bilen


Flyfisherman
 Share

Go to solution Solved by Flyfisherman,

Rekommendera Poster

Märkligt att i dag det mesta är platta gummimattor, medan förr i tiden fanns det skålade golvmattor?
Nåja då var det plastmattor (dom gråa) nästan omöjliga att böja för att få ut vattnet.

 

På vintern man har en massa snö och annat jox med sig in från skorna och det tinar i kupén, så kan det ligga en rejäl vattensamling på golvet.
Alla som har platta gummi-golvmattor vet hur det är helt omöjligt att vika upp en sådan för att få ut vattnet - mer än hälften ligger kvar på underliggande tygmatta. På detta skall sedan gummimattan läggas tillbaks.

Jag söker efter skålade svarta gummi-golvmattor som passar både fram o bak, behöver inte vara speciellt skålade heller, men så pass att man kan försiktigt vika lite och lyfta ur vattnet.

Audi A6

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ju på flera ställen om du söker på golvmatta audi a6.

Du skrev inte årsmodellen?

 

https://www.mrtuning.se/modellanpassat/audi/a6/a6-04-10/bilmattor/gummimatta-svart-audi-a6-sedan-avant-c6-4f-2004-2008/?gclid=EAIaIQobChMIjdPwnKzh5AIVmJSyCh3Kkwc0EAQYHSABEgJm4PD_BwE

 

Ang. vatten så brukar jag suga upp det mesta med snö och hälla ut resten eller ut med båda samtidigt.

Hade en Subaru Forester för något år sedan, hopplöst att få ett par mattor som passade exakt i Sverige, men fanns i Kanada och då blev de dyra att få hem, så det blev en yngre modell mattor och då med att de for runt och låg ej stilla på golvet.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Ok. Tack.

Och nu hittade jag också en annan sajt för dessa: hova.com 495:- för en sats om 4 inkl. clips för dom främre (fast dessa använder jag inte ens med orginal).

https://www.hova.com/gummimatta-svart-audi-a6-4b-c5-sedan-och-avant/

 

Frågan är vilken som är att föredra? Din länk ovan verkar ha en läpp upp till vänster som passar fotstödet för vänsterfoten och kanske känns vara bra på det viset, även om det inte är ett behov och kanske bökigare när man skall ta ut och lägga in igen? 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 months later...
1 minut sedan, skrev Flyfisherman:

Dom där är ju inte skålade och dessutom är problemet löst för nästan 1 år sedan.

Vilken av de båda alternativen blev det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...