Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

mitt tangentbord är sönder.


super_bro
 Share

Go to solution Solved by super_bro,

Rekommendera Poster

mitt tangentbord började nyligen vara märklig. varenda gång jag trycker på l så kommer det iö, det började efter jag jag slog den lite i det området. jag  vet ej om det något fel i tangentbordet eller om jag ändrade någon setting.

 

Redigerad av super_bro
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du märka att tangenterna i och ö följer med ner när du trycker på l?

Kan du prova med ett annat tangentbord?

Men det finns ju ingen inställning som gör att flera bokstäver skrivs in när man trycker på en tangent om man inte har installerat ett specialprogram för just det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har en HP-dator Se

https://support.hp.com/se-sv/product/hp-pavilion-500-100-desktop-pc-series/5395585/model/6595242/document/c03530995#AbT4

En tangenttryckning ger flera tecken
Om två eller flera tecken visas när du trycker på en tangent gör du så här för att justera tangentupprepningens fördröjning:
1. Sök efter tangentbord i Windows och klicka på Kontrollpanelen för tangentbord.
2. Dra skjutreglaget för fördröjning av upprepning till Lång och klicka sedan på OK för att spara ändringen.

Skärmbild
3. Om det trådanslutna tangentbordet fortfarande inte fungerar testar du om tangentbordet har något tangent- eller maskinvarufel. Du kan testa om tangentbordet har tangent- eller maskinvarufel med verktyget HP Hardware Diagnostic som medföljer datorn. Se HP:s supportdokument HP-datorer - Testa med avseende på maskinvarufel.

 

Tangent sitter fast
Om en tangent fastnat i nedtryckt läge kanske du inte måste byta ut datorn. Många tangentbord har tangenter som kan tas bort genom att en smörkniv förs in under en kant på tangenten, och sedan försiktigt bänds uppåt. När tangenten har tagits bort rengör du undersidan av tangenten och tangentplatsen på tangentbordet med en bomullstopp fuktad med sprit. Sätt tillbaka tangenten genom att trycka den på plats.

Redigerad av mbgtmari
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev super_bro:

det är på stationär. 

ingen tangent följer med.

andra tangentbord funkar perfekt.

 

Då ligger ju problemet i tangentbordet och det handlar inte om någon inställning i alla fall.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

jag tror att något i tangenbordet.

men tack för hjälpen.

Redigerad av super_bro
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...