Just nu i M3-nätverket
Jump to content

0x80072ee2


pekkau
 Share

Recommended Posts

Jag har problem med Win Store, har kört sfc /scannow och sedan RestoreHealth men detta har inte hjälpt mycket

CBS fil är för stor att infoga men kanske någon vet hur man fixar 0x80072ee2 .

Jag har Win8.1.

Scannow.PNG

Store.docx

Edited by pekkau
Link to comment
Share on other sites

Här var det en trådlös router som var orsak till problemet

https://www.eightforums.com/threads/store-not-working-0x80072ee2.53093/

Här finns andra fixar

https://www.auslogics.com/en/articles/fixing-update-error-0x80072ee2-in-windows-10-and-windows-8-1/

Vet inte hur bra auslogics-sidan är, kanske bara reklam för egen dålig produkt. Tycker inte du ska köra det erbjudna Auslogics Anti-Malware-verktyget och sfc /scannow har du ju redan kört.

Förslag från Microsoft https://tinyurl.com/yyl67fjx

Edited by mbgtmari
Link to comment
Share on other sites

Jo jag vet men hittar du inte Microsoft Store där? Här (updated April 30, 2019) heter den fortfarande Windows Store
https://www.howtogeek.com/school/windows-8-guide/lesson4/

Jag gick från Windows 7 till Windows 10 så jag har aldrig haft Windows 8.1. Men om du skriver Store i sökrutan (förstoringsglaset) borde du få upp den. Jag använde alltid sökrutan i Windows 7 och gör det även i Windows 10. Det borde fungera i Windows  8.1 också.

Edited by mbgtmari
Link to comment
Share on other sites

2 timmar sedan, skrev pekkau:

har kört sfc /scannow och sedan RestoreHealth men detta har inte hjälpt mycket

Har du prövat med att köra SFC i felsäkert läge?

Den kan då åtgärda mer än i normalt läge.

Guide för hur man gör det: https://eforum.idg.se/topic/349512-guide-systemfilechecker-sfc-i-felsäkert-läge-på-windows/

 

När jag öppnade ditt bifogade dokument så innehåller det bara en grå rand. Om du har bifogat dokumentet för att det är tänkt att innehålla en bild så går det utmärkt att bifoga bilder i stället för att först klistra in dem i ett dokument.

 

Link to comment
Share on other sites

Jag hittar Store men när jag söker nåt kommer alltid samma svar.

"We weren´t able to connect to the store 

this might have happened because of the server problem or the network connection timed out" 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jag hittar Store men när jag söker nåt kommer alltid samma svar.

"We weren´t able to connect to the store 

this might have happened because of the server problem or the network connection timed out" 

 

 

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

 

 

 

ja tack 

Ja tack Cecilia...jag kommer att köra fsc i felsäkert läge men jag tror att MS Store har många buggar...kommer tillbaka vad som händer  ...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share



×
×
  • Create New...