Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
anders_85

LÖST Kan inte skicka MMS via Tele2

Rekommendera Poster

Har under ca 1 års tid inte kunnat skicka MMS via min mobiltelefon. Funkar endast hemma när jag har wifi tillgängligt.

 

Har testat att ladda ner inställnings-sms från Tele2.se men har inte hjälpt.

 

Är det några inställningar som kan ha ändrats på min telefon?

 

Har Android, Samsung galaxy

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Testa det här länk och text är samma om du vill kolla själv

 

HANS

 

https://helpdesk.team8.se/hc/sv/articles/212974298-Problem-med-MMS-och-mobilsurf-via-Tele2

 

Problem med MMS och mobilsurf via Tele2

Avatar
Hugo Jedeman
5 November 2015 10:43

Problem med MMS och mobilsurf

  1. Kontrollera din förbrukning på Mitt Tele2
  2. Starta om telefonen
  3. Kontrollera inställningarna i din telefon (Se inställningarna nedan) 
  4. Kontrollera att det finns täckning om du befinner dig på en ny plats.
  5. Kontrollera att vi inte har en pågående driftstörning där du befinner dig
  6. Ominstallera dina inställningar genom att skicka ett tomt SMS till nummer 123 och följ sedan instruktionerna du får tillbaka.
  7. Hjälper inget av detta behöver du kontakta kundservice för vidare felsökning.

 

Inställningar för MMS och data Tele2.

 

Nedan hittar du standardinställningarna för MMS och surf. Dessa inställningar finns inlagda på din telefon när du får den men kommer du inte igång med internet eller MMS är det bra att kontrollera inställningarna.

För att hämta inställningar för MMS och internet skickar du ett blankt SMS till nummer 123.

Standardinställningar för MMS

Användarnamn: Lämna blank
Lösenord: Lämna blank
Protokoll: HTTP
APN: 4G.tele2.se
Proxy-adress: 130.244.202.030
Portnummer: 8080
Startsida/meddelandeserver: http://mmsc.tele2.se

Standardinställningar för surf

Användarnamn: Lämna blank
Lösenord: Lämna blank
Protokoll: HTTP
APN: 4G.tele2.se
Startsida: http://mobil.tele2.se

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack Hanse!

Det var Portnummer: 8080 som saknades.

Tydligen var man tvungen att manuellt byta inställningar efter att ha laddat ner ett inställnings-sms från tele2.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu



×
×
  • Skapa nytt...