anders_85 Postad 16 september, 2019 Share Postad 16 september, 2019 Har under ca 1 års tid inte kunnat skicka MMS via min mobiltelefon. Funkar endast hemma när jag har wifi tillgängligt. Har testat att ladda ner inställnings-sms från Tele2.se men har inte hjälpt. Är det några inställningar som kan ha ändrats på min telefon? Har Android, Samsung galaxy Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Solution Hanse Postad 16 september, 2019 Solution Share Postad 16 september, 2019 Testa det här länk och text är samma om du vill kolla själv HANS https://helpdesk.team8.se/hc/sv/articles/212974298-Problem-med-MMS-och-mobilsurf-via-Tele2 Problem med MMS och mobilsurf via Tele2 Hugo Jedeman 5 November 2015 10:43 Följ Problem med MMS och mobilsurf Kontrollera din förbrukning på Mitt Tele2 Starta om telefonen Kontrollera inställningarna i din telefon (Se inställningarna nedan) Kontrollera att det finns täckning om du befinner dig på en ny plats. Kontrollera att vi inte har en pågående driftstörning där du befinner dig Ominstallera dina inställningar genom att skicka ett tomt SMS till nummer 123 och följ sedan instruktionerna du får tillbaka. Hjälper inget av detta behöver du kontakta kundservice för vidare felsökning. Inställningar för MMS och data Tele2. Nedan hittar du standardinställningarna för MMS och surf. Dessa inställningar finns inlagda på din telefon när du får den men kommer du inte igång med internet eller MMS är det bra att kontrollera inställningarna. För att hämta inställningar för MMS och internet skickar du ett blankt SMS till nummer 123. Standardinställningar för MMS Användarnamn: Lämna blank Lösenord: Lämna blank Protokoll: HTTP APN: 4G.tele2.se Proxy-adress: 130.244.202.030 Portnummer: 8080 Startsida/meddelandeserver: http://mmsc.tele2.se Standardinställningar för surf Användarnamn: Lämna blank Lösenord: Lämna blank Protokoll: HTTP APN: 4G.tele2.se Startsida: http://mobil.tele2.se Cecilia reagerade på detta 1 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
anders_85 Postad 17 september, 2019 Trådskapare Share Postad 17 september, 2019 Tack Hanse! Det var Portnummer: 8080 som saknades. Tydligen var man tvungen att manuellt byta inställningar efter att ha laddat ner ett inställnings-sms från tele2. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster