Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad är det för skillnad mellan biblioteket Bilder och Sparade bilder?


Tomas E
 Share

Rekommendera Poster

Finner ingen anledning att ha en mapp som heter "Sparade bilder". Man sparar ju bilderna efter att man redigerat dem och sen har man dem i en mapp som man lämpligen själv döper till något passande. En biblioteksmapp med namnet Bilder att samla alla sina undermappar i borde räcka tycker jag. Vad är det för skillnad mellan dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen mapp som heter "Sparade bilder" så det kanske är något av dina program/appar som har skapat den mappen.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Cecilia:

Jag har ingen mapp som heter "Sparade bilder" så det kanske är något av dina program/appar som har skapat den mappen.

Samma här. Cecilia har nog rätt

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har även ett bibliotek som heter Kamerabilder. Ja jisses! Inte vet jag vilka program som skulle skapat dessa mappar. Har inga bildredigeringsprogram förutom de som följer med Windows. <Jo förresten, PhotoScape kan möjligen ha skapat dem.>

image.png.6edb5af913a7e91b67fcfcdba5ce5aca.png

Redigerad av Tomas E
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är för övrigt inget höjdarprogram, ser ganska tråkigt ut vad gäller gränssnittet. Kanske avinstallerar det och ser om mapparna försvinner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ser jag att jag har mappar som heter Sparade bilder och Kamerabilder. De två är undermappar till mappen C:\Användare\Cecilia\Bilder men varför de visas som separata bibliotek vet jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kamerabilder används av Kamera-appen och Sparade bilder av Foto-appen enligt https://www.winhelponline.com/blog/remove-camera-roll-saved-pictures-screenshots-library-windows-10/

Den sidan tar också upp hur man blir av med dem från Bibliotek genom att flytta dem från Bilder-mappen.

 

Själv tycker jag att bibliotek bara strular för mig så jag har stängt av visningen av det i Utforskaren/Den här datorn.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

48 minuter sedan, skrev Cecilia:

Kamerabilder används av Kamera-appen och Sparade bilder av Foto-appen enligt https://www.winhelponline.com/blog/remove-camera-roll-saved-pictures-screenshots-library-windows-10/

Den sidan tar också upp hur man blir av med dem från Bibliotek genom att flytta dem från Bilder-mappen.

Det förklarar varför de återskapas om jag tar bort dem. Har dessutom avinstallerat PhotoScape men varken mapparna eller biblioteken försvann.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

52 minuter sedan, skrev Cecilia:

Själv tycker jag att bibliotek bara strular för mig så jag har stängt av visningen av det i Utforskaren/Den här datorn.

Vad är det som strular?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog att min sätt att använda datorn och hur jag tänker inte stämmer överens med hur Bibliotek fungerar, eller att jag inte har lyckats hitta något tillräckligt bra skäl till att jag ska ha dem.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, skrev Cecilia:

Det är nog att min sätt att använda datorn och hur jag tänker inte stämmer överens med hur Bibliotek fungerar, eller att jag inte har lyckats hitta något tillräckligt bra skäl till att jag ska ha dem.

Ok. Jag tänkte att det var någon bugg eller liknande som ställde till det. Sånt vill man ju gärna veta innan man börjar organisera sina grejer hit och dit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...