Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Mathias G

Problem med synk i OneDrive

Rekommendera Poster

Har problem med OneDrive klienten till min Mac.

 

Filer som jag sparar, främst i Microsoft Office men även andra filer synkas inte.

 

Har två användarkonton på min Mac De filer jag lägger upp synkas inte. Dock verkar min frus OneDrive synka som den ska. Vi har även en PC i hushållet där hennes OneDrive konto är kopplat och de synkar den, de filer som hon skriver på Macen. 

 

Filerna jag sparar verkar inte synkas. De sparas på Macen men synkas inte till övriga enheter.

 

Någon som vet vad detta kan bero på?

 

Tacksam för svar, då det är ganska irriterande.

 

/Mathias

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Löste det till sist genom att göra en ominstallation av datorn så det var något skit som låg kvar i systemet troligen. Nu verkar allt funka som det ska.

 

😀

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Trodde jag hade löst det genom att installera om. Men problemet kvarstår.  Har verkat ringa in problemet till följande.

 

Trotts att jag har skrivrättigheter i en utdelad mapp så dyker den inte upp under själva OneDrive fliken i t.ex. office. Jag ser den in klienten på datorn om jag väljer att öppna Min Mac men den liger inte under OneDrive fliken där har jag bara mina egna OneDrive mappar. Detta innebär också att jag inte kommer åt de delade filerna via mobil eller padda för även där har jag endast mina egna mappar och filer men inga delade. 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu



×
×
  • Skapa nytt...