Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Rekommendera Poster

Jag har några olika e-postkonton och hämtar dessa till min e-postklient Thunderbird. Använder den kalender som finns till Thunderbird och kan hämta uppgifter från mitt outlookkonto. Däremot lyckas jag inte synka< de uppgifter som direkt läggs in i Thunderbirdcalendern med den i Outlook. Hur gör jag för att synka åt båda håll?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har flera kalendrar i min lur och använder Outlook som e-post och kalender klient. När jag skapar ett nytt inlägg i min kalender i luren så måste jag berätta vilken kalender jag lägger den i så det kan synkas korrekt.

Är det så att i Thunderbird du borde göra samma sak, välja vilken kalender du lägger din bokning i så den synkas korrekt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Problemet är att när jag lägger in en händelse i Thunderbirdcalendern så uppdateras inte Outlook. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag är osäker på om detta är exakt samma version av thunderbird som du har, men har du en dropdown som heter Calendar som du kan se på ungefär tredje raden av bilden till höger, och vad står det i den när du skapar din händelse? Är det din outlook kalender?

See the source image

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

När jag försöker lägga en händelse i annan kalender än "Home" får jag följande meddelande:

Om du ser det här meddelandet efter att du snoozat eller avvisat en påminnelse och det här gäller en kalender som du inte vill lägga till eller redigera händelser för kan du markera den här kalendern som skrivskyddad för att undvika sådan upplevelse i framtiden. För att göra det, gå till kalenderegenskaperna genom att högerklicka på den här kalendern i listan i kalender- eller uppgiftsvy. 

Jag kan inte uppdatera kalendern i Hotmail utifrån "home" kalendern

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...