Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur ändrar man bildstorlek i Photoshop


Villaforever
 Share

Go to solution Solved by Hankki,

Rekommendera Poster

Jag har googlat till mig att en profilbild eller logotype i mitt fall ska vara 180 x 180 pixlar på Facebook. Men hur gör jag för att få det i Photoshop, är det rätt ruta överhuvudtaget jag har fått fram i photoshop, se bild?

 

Tack för svar

photoshop.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Klicka i ”ändra bildupplösning” sen klickar du på ”cm” och byter till ”pixlar” > skriv i 180 och bibehåll proportioner.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

31 minuter sedan, skrev Hankki:

Klicka i ”ändra bildupplösning” sen klickar du på ”cm” och byter till ”pixlar” > skriv i 180 och bibehåll proportioner.

Tror nog att det gick. Tack.
Finns photoshop som gratis app, eller finns det någon annan bra app som man kan ändra bilstorlek på bilder på svenska?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PS express har färdiga mallar för crop verktyget. Även när du ska spara går det att ändra storlek. Du behöver ju inte använda 180*180 utan FB trycker ihop den om den är för stor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, skrev Villaforever:

finns det någon annan bra app som man kan ändra bilstorlek på bilder på svenska?

Går väl med Paint som följer med Windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

41 minuter sedan, skrev Cecilia:

Går väl med Paint som följer med Windows.

Ja, det kanske heter app på en stationär dator också men jag syftade mer till iphone?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Hankki:

PS express har färdiga mallar för crop verktyget. Även när du ska spara går det att ändra storlek. Du behöver ju inte använda 180*180 utan FB trycker ihop den om den är för stor.

Nej, när jag tryckte i att jag ville ha denna logga så var inte texten med när fb ändrade bilden, så då tolkade jag som att jag var tvungen att ändra storlek.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...