Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur bygger man en affiliate hemsida?


Piner
 Share

Rekommendera Poster

Hejsan! Jag har en fråga som jag hoppas jag kan få lite svar på.

Jag tänkte starta en så kallad affiliate hemsida, men vet inte hur jag startar. 

Det finns två hemsidor jag har kikat på.

1. www.sverigekredit.se
2. hittawebbhotellet.se

Jag har lyckats luska fram ett affiliate nätverk. Men frågan är nu hur jag startar? Köper jag en hemsida, ska jag lära mig wordpress, eller hur tror ni dessa två hemsidor har gjorts?

Låt säga att jag lyckas bygga en hemsida, hur nu det skulle gå till.

Hur får jag människor att använda just min hemsida? Jag hittade dessa två hemsidor på Google, hur lyckas man placera en hemsida på sida 1 i Google?

Uppskattar om det finns några som vill tipsa om bra info!

Redigerad av Cecilia
Gjort om klickbar länk till oklickbar adress, ej SEO här /Cecilia, moderator
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ps: Dessa hemsidor verkar vara affiliate för olika branscher, ena i lån och andra för hemsidor. Vad tror ni här, vilken bransch ska man satsa på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lasse "newbie" Johansson

Jag har säkert missuppfattat din fråga men vad är syftet med din "affiliatesajt"? Målgrupp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej lasse! Jag var säkert otydlig i min fråga.

Syftet är att börja tjäna lite passiv inkomst på den.

Målgruppen hade väl varit de som söker på lån och sådant på google.

Jag har läst lite på wikipedia och det handlar om något som kallas för sökmotoroptimering för att synas på google.. Verkar vara mycket och svårt att sätta sig in i..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lasse "newbie" Johansson
23 minuter sedan, skrev Piner:

Hej lasse! Jag var säkert otydlig i min fråga.

Syftet är att börja tjäna lite passiv inkomst på den.

Målgruppen hade väl varit de som söker på lån och sådant på google.

Jag har läst lite på wikipedia och det handlar om något som kallas för sökmotoroptimering för att synas på google.. Verkar vara mycket och svårt att sätta sig in i..

 

Jag misstänkte att det lån du syftade på med tanke på länkarna du hade lagt ut. Men en fundering, tror du verkligen att en sådan sida kan generera några större inkomster? Jag kan ju ta ex försäkringsbranschen och alla sidor som räknar ut lägsta eltaxan för våra fastigheter och lägenheter. De här sidorna ger ju inte den här "servicen" gratis utan lägsta pris får man om man kontaktar försäkringsbolagen eller elleverantörerna direkt. Personligen är jag mycket tveksam till en affiliatesajt vad beträffar ex boräntor eller lån rent allmänt. Det är så många aspekter som spelar in vad man kan pressa räntan till när det gäller lån bl a förmögenhet som dessa sajter över huvud taget aldrig tar hänsyn till men som bankerna och låneinstituten lägger stor vikt till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Lasse! Bra funderingar. Jag ska själv fundera lite. 

Men under tiden jag gör det, så har jag läst på lite om hur man ens går tillväga att skapa en hemsida. Enligt denna artikel hittawebbhotellet.se/skapa-hemsida verkar det som att heymo eller hemsida24 kanske skulle vara det billigaste samt enklare alternativet?

Har du byggt någon hemsida? Jag vet att wordpress (https://sv.wordpress.com/) ska vara enkelt också. Men frågan är vilket alternativ man ska välja?

Vad tror du?

Redigerad av Cecilia
Gjort om klickbar länk till oklickbar adress, ej SEO här /Cecilia, moderator
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Piner:

Jag hittade dessa två hemsidor på Google, hur lyckas man placera en hemsida på sida 1 i Google?

Genom mycket bra information på webbplatsen, så bra att andra börjar länka till den. Webbplatsen behöver då vara unik och inte något som redan finns i många snarlika varianter. Det innebär i sin tur att ämnet för webbplatsen måste vara något man kan mycket om och dessuitom behöver man vara duktig på att förmedla sin kunskap i skrift.

 

1 timme sedan, skrev Piner:

Jag har läst lite på wikipedia och det handlar om något som kallas för sökmotoroptimering för att synas på google.. Verkar vara mycket och svårt att sätta sig in i..

Ja

 

Wordpress är en bra början.

 

För att inte IDG inte ska medverka i sökmotoroptimering för små webbplatser så vill jag att du låter bli att ha klickbara länkar till ovanliga webbplatser i dina inlägg utan nöjer dig med att skriva in deras adresser. Att du länkar till Wordpress härifrån lär inte påverka hur Google rankar dem men länkar till små udda webbplatser påverkar.

 

Cecilia

Moderator

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Okej, jag ber om ursäkt! Ska inte skicka några fler länkar.

Men vad bra, då ska jag kika på wordpress! 

Tack Cecilia!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...

Hej, jag är också intresserad av att börja med affiliati och gjorde en sida som jag skall lägga ut på secure.adtraction.com/ jag har läst att de skall vara bra. Sidan jag gjort är  presentguide.hemsida.eu/.

 

Om du har någon bra idé och vill ha hjälp med hemsidan kan jag hjälpa till med för en billig peng. Hör av dig till mig på  dvu.se/. Hemsidor kan jag men affiliate är jag helt färsk på....

 

 

 

Redigerad av Cecilia
Gjort om klickbar länk till oklickbar adress, ej SEO här /Cecilia, moderator
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...