Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

konvertera dvd med för många subs


MrPeter
 Share

Rekommendera Poster

Hej! 

 

Jag konverterar mina dvd filmer till digitalt format. 

På en del dvd:er är det väldigt många undertexter. i detta konkreta fallet 22 st. 

 

Jag använder mig utan freemake video converter. 

Problemet är att det verkar som att programmet slutar leta efter just 16 st. då får jag inte in fler alternativ och missar därav svenska. 

 

Någon som råkat ut för samma sak och har en möjlig lösning?

 

Alternativt om jag konvertera till något format där man får ner alla undertexter så får man fritt välja? Går det med detta program? 

Vill inte gärna betala för ett till liknande program. 

 

Mvh

Peter

Redigerad av Cecilia
Sammanfogat två inlägg så att tråden ser obesvarad ut /Cecilia, moderator
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har använt av ett program som heter "DVD Shrink 3.2.0.15" som inte uppdateras längre men finna att hämta på nätet   https://www.techspot.com/downloads/315-dvd-shrink.html   programmet uppdateras inte längre men du kan välja vilka språk du ha vill med, både tal text när du rippar DVD´n, det språket du inte vill ha med bockar du ur, du kan också välja storlek upp till 4,5 GB vanlig DVD eller 8,5 GB DVD-DL med ett skjutreglage

 

HANS

Redigerad av Hanse
lagt till text
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skrev till tillverkarna utav freemake som svarar:

 

Citat

Hello Peter,

I confirm it's bug on our side. 
Sorry, but I can't offer any solution for this problem right now.

Thank you!

Så inga utav deras tilläggsprogram fungerar samt att det är själva programet som inte kan hantera så många undertexter. 

 

testat dvd shrink men fattar verkligen inte hur jag får ordning på det, jag vill ju ha från dvd till - Avi eller liknande. 

 

Någon med fler förslag? :D

 

Mvh

Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DVD SHRINK rippar bara dvd´n till datorn utan att konvertera till något annat format, därför använder jag själv ett program numera som heter MakeMKV som rippar och konverterar till formatet MKV, kapitelindelningen försvinner tyvärr, för att lägga till ny kapitel så använder gratisprogrammet chapterizer som lägger till kapitel med inställning enbart i hela minuter ej sekunder, man kan testa programmet om man om man vill, jag köpte det efter att jag testat och var nöjd med att slutresultatet var MKV-fil år 2015 så kostade programmet 621:- med livstids uppdatering eller tills dom försvinner, programmet finns här:   https://www.makemkv.com/

MKV chapterizer finns här:    https://www.softpedia.com/get/Multimedia/Video/Other-VIDEO-Tools/MKV-Chapterizer.shtml

ifall du intresserad av att prova på

 

HANS

Redigerad av Hanse
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har testat Handbrake men jag och programmet blev aldrig överens, jag lyckades aldrig 

lära mig det programmet av någon anledning

 

HANS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu var det ett tag sedan jag höll på med detta, men se techradar (välrenommerad sajt) för:
The best free DVD ripper 2019

En del av programmen i tråden har redan nämnts, men det finns andra där, kanske värt att testa.

 

Och kanske detta: How to Geek (också välrenommerad sajt): How to Rip DVDs with VLC

Citat

 

Under Audio and Subtitles, you can similarly choose which audio and subtitle track you want to rip. If you’d prefer to grab a language other than the default or include embedded subtitles, you can choose them here.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...