Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bank-ID säkerhetsprogram startar inte


Solspindeln
 Share

Rekommendera Poster

Någon som vet vad felkod ( i WINDOWS 7 pro) 0xc0000045 betyder, när Bank-ID,s säkerhetsprogram ska startas?

Gogglat och grävt, provat "hjälpprogram"... på Microsoft Community sitter "nån självutnämnd support" och bara rapar ur sig Floskler utan värde.

Har provat att "ta ner" alla säkerhetsprogram... men nopp!

Kanske har jag partiell blindhet, men jag har inte hittat vad felkoden betyder...

Kan någon här skingra okunskapens dimmor?

 

Ett förtydligande, det är Åtgärder som behövs för att komma åt problemet, orsakerna kan vara flera Antivirus, 3:dje partsprogram osv.  det har jag förstått.

Det är Många! som har samma problem, så en lösning kommer naturligtvis att spridas...

 

 
Redigerad av Solspindeln
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har sen i våras Microsoft Security Essentials. Tidigare (före Microsoft Security Essentials)  laddade Bank-ID:s säkerhetsprogram (hade Bitdefender), men inte själva "ID-filen", så jag bytte Anti V...

Har både på Fil och Kort, men eftersom inte säkerhetsprogrammet startar... så....

... det fungerade ungefär 1 på 10 försök med Bitdefender... i den här datorn.

Bankid.PNG

Redigerad av Solspindeln
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows felkod 0xc0000045 betyder:

STATUS_INVALID_PAGE_PROTECTION -  The specified page protection was not valid.

Källa: https://docs.microsoft.com/en-us/openspecs/windows_protocols/ms-erref/596a1078-e883-4972-9bbc-49e60bebca55

 

Detta i sin tur betyder att du har antingen ett felaktigt primärminne (ram) som har problem att läsa instruktioner från operativsystemet, eller att ett installerat program försöker göra anrop via operativsystemet på felaktiga premisser. Och detta kan orsakas av 3:e parts program tex. antivirus-program eller för den delen regelrätta virus program som i sin tur, styr över hur datat skall läsas av och sedan skickas vidare internt.

 

Alt. att ett program som försöker köras har korrupta data och därför inte kan adresseras till primärminnet (ram) korrekt via operativsystemet.

 

För mig låter det som du ev. har korrupta (skadade) data på din enhetsdisk, vilket bl.a. kan orsakas av en hårddisk som håller på att gå sönder och därmed får svårt att läsa av data korrekt.

 

Har du provat mbgtmaris förslag ovan med endast punkt 2 och punkt 4?

Återkom med resultatet.

Mvh

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! för länken. Flyfisherman. INTRESSANT!!

Ja, har avinstallerat och nyinstallerat 6-7 gånger, med samma resultat.

Speecy "säger" att burken mår "bra..." med en snitt temp på 40 grader.

Hårddisken "hörs inte" knappt förnimbar när den arbetar, men den kan vara på väg ändå... men den är ~halvåret gammal... men...

Har för mig att det finns (fanns?) ett program som "talade om" vilket program som hindrade ett annat att starta... kunde påtala konflikter...

Provade med att avinstallera Microsoft Security Essentials och Privatefirewall 7.0 ( Privatefirewall har "åsikter" om allt som sker, så kanske...) Nopp! Ingen framgång.

Stängt av Windows Module installer (Trusted Installer) eftersom den kunde "lägg sig i" vid andra tillfällen ...Nopp....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ville sig Inte... Blåskärm vilket blev 2 gånger med reparationsskivan, utan resultat, som blev 1+ 1 Återställning där bara den sista lyckades... (fast det nog finns 15 återställningspunkter).

Systemet är fööör instabilt så jag får be Installeraren blåsa ur den och få en färsk installation eller köpa en ny hårddisk med WIN 7.

Har en annan med 10:an på som jag får fibbla med...

 

Men Stort Tack!!! Flyfisherman.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt att höra.

Men detta stärker mina misstankar att att något inte står rätt till med dina minnen alt. disk.

Se här: Microsoft: Hur du läser den lilla minnesdumpen som skapas av Windows om datorn kraschar

 

Men, det finns ett litet program som är rätt suveränt på att tala om vad som gått snett:

Det läser av Windows minnesdump-fil.

WhoCrasched http://www.resplendence.com/whocrashed

Helt gratis.

Kom ihåg att köra Ananalyze och sedan klicka Report skrolla ned och titta efter tidpunkterna.

Då kommer du att få en utförlig rapport om felet/ena. Endast dom relevanta är intressanta i närtid och dessa kan då hjälpa till vid felsökningen.

Mvh

 

Ps. vad har du för temperatur i datorn?

Ett temperaturprogram brukar vara bra att använda för att kontrollera tex. gratis HWmonitor.

Var noga vid installationen att bocka ur ev. 3:e parts program som du inte vill få in på din dator.

 

Starta HWmonitor, sedan kör du ett krävande program så datorn får arbeta och kör så ett tag - och avläs sedan vad som står på HWmonitor.

Det finns 3 kolumner i HWmonitor:

Kolumnen Value visar aktuellt värde just nu och Min o Max talar för sig själva, men max värdet är det mest intressanta.

Men även spänningarna visas, ifall det är något skumt med dessa.

 

Lägg upp en skärmbild på HWmonitor (dra upp rutan så allt kommer med), vad den visar:

Använd 'Fullständig editor' eller klicka på 'Skriv nytt inlägg i tråden' och sedan finns en knapp 'Bläddra' därefter navigerar du till den plats du har din fil och väljer 'Öppna' > därefter knappen under 'Bifoga denna fil'.

Eller i HWmonitor menyn File > Save Monitoring data så kan du istället bifoga denna textfil i din nästa post, så underlättar det för dom som skall hjälpa till.

 

Är det onormalt höga temperaturer på bla. CPU så se denna eforum guide: Ta bort damm i en stationär dator

Särskilt om man har hund eller katt och datorn står på golvet kan mycket damm ansamlas inuti mellan kylflänsarna.

Mvh

Redigerad av Flyfisherman
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
På 2019-08-23 på 20:03, skrev Solspindeln:

Någon som vet vad felkod ( i WINDOWS 7 pro) 0xc0000045 betyder, när Bank-ID,s säkerhetsprogram ska startas?

Gogglat och grävt, provat "hjälpprogram"... på Microsoft Community sitter "nån självutnämnd support" och bara rapar ur sig Floskler utan värde.

Har provat att "ta ner" alla säkerhetsprogram... men nopp!

Kanske har jag partiell blindhet, men jag har inte hittat vad felkoden betyder...

Kan någon här skingra okunskapens dimmor?

 

Ett förtydligande, det är Åtgärder som behövs för att komma åt problemet, orsakerna kan vara flera Antivirus, 3:dje partsprogram osv.  det har jag förstått.

Det är Många! som har samma problem, så en lösning kommer naturligtvis att spridas...

 

 

Tjena! Hur gick det för dig?
Jag har till synes samma problem och samma Operativ.

 

 

Redigerad av medlem1981
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Hej Medlem 1981...ett sent svar...

Det är outrett "varför" det fungerar 1 gång av 20.

Windows 10 fungerar... så det blir med den.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...