Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Söker ett hyfsat Webb Hotell


munets
 Share

Rekommendera Poster

Måste byta webb-hotell.

Har haft ONE.COM och det är tyvärr ett hopplöst företag.

Något tips om annat bolag?  För max 25 GB.

Har alltså redan eget namn/adress och mail.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror ju på vilka features du är ute efter. Behöver du någon slags server-side processing, någon slags databas osv etc?

 

Om du bara ska ha "en site" så skulle jag nog rekommendera att kolla på wordpress, dom har ju möjligheter att skapa en site med din egna domän osv.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag har idag en "vanlig" hemsida med undersidor och har haft den sen

1994. De senaste åren hos ONE.com. Tyvärr krånglar de till det så det räcker

och blir över, därför vill jag byta.

Och hoppas hitta en och flytta över mina nu befintliga sidor med bilder o allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Har använt Loopia både för företag och privat sajt, har bra erfarenheter av dem. Kör ett annat projekt på Binero, där vi tyvärr haft en hel del strul med både det ena och det andra. Detta är bara ett par anekdoter förstås; det finns säkert folk som har helt omvända erfarenheter. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Kan jeg få spørre deg hvilke problemer du har opplevd med One.com?

 

Jeg kom over denne testen, der One.com kom meget godt ut:

 

https://www.websiteplanet.com/nb/web-hosting/one-com/

 

Her har de god oppetid og få problemer.

 

De virker dog kun å ha testet One.com i noen uker, så det kan være at det er ting de ikke har fått med seg? 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag driver själv en hemsida åt en förening sedan flera år och den ligger på One.com och har inte upplevt något problem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, skrev Pelle Penna:

Jag driver själv en hemsida åt en förening sedan flera år och den ligger på One.com och har inte upplevt något problem

Har du haft mycket kontakt med supporten?

För det är den som jag har hört rykten om inte fungerar särskilt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

39 minuter sedan, skrev Cecilia:

Har du haft mycket kontakt med supporten?

För det är den som jag har hört rykten om inte fungerar särskilt bra.

Nej
Det har inte behövts för min del

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
På 2019-11-18 på 19:53, skrev Pelle Penna:

Nej
Det har inte behövts för min del

Vi använder för vår egen räkning eller kunders räkning 10 olika svenska webbhotell. Alla kan i princip hålla en schysst server uppe, det som skiljer åt är företagens interna processer, system och support.  Vi har 97 % upptid på alla 10 webbhotellen och på 9 av dem har vi en upptid på mer än 99,7 % de senaste 6 månaderna.

 

Vissa webbhotell (jag nämner inga namn) har inte tillräckliga processer för att hålla koll på domännamn, domänöverlåtelser och sajtmigreringar för att jag ska vara trygg att använda dessa webbhotell. 

 

Jag tycker Wordpressguidens lista över bra webbhotell stämmer ganska bra med min bild (https://www.wordpressguider.se/att-valja-webbhotell-for-wordpress/). Just nu har jag absolut störst förtroende för Inleed och Oderland. Där kan jag rekommendera att lägga affärskritiska sidor. Inleed har tex Prime för 199 kr/mån där du får redundant dual site (går ena serverhallen ner, ligger en speglad kopia av din sajt i en annan serverhall som då tar över.) Dessa passar bäst för svenska satsningar.

 

Vill man bygga internationellt, så gillar jag verkligen Templ.io och Wpengine. Förstämna bygger på Google Cloud och du får Google Content delivery network som gör att sajten laddas snabbt över hela världen. Wpengine är också riktigt lättarbetat och du får också lokal servernärvaro med dem. Prislappen är en helt annan är Inleed/Oderland.

 

Är det privata hemsidor som inte är affärskritiska och man inte håller på med några konstigheter (ägaröverlåtelser, försäljning av webbplatser osv.) så funkar de flesta webbhotellen; Loopia är tryggt, men väldigt klena resurser i förhållande till vad du betalar. FS Data, mycket resurser för pengarna, men uppköpet av Miss Group gör att man inte riktigt kan veta hur bra eller dåligt det kommer skötas fram över. Miss Hosting, billigt första året och kundservice tillgängligt 24/7, dock ganska svajig kunskapsnivå. Egensajt gillar jag att konfigurera exakt uppsättning på webbhotellet, dock lite sämre upptid.

 

One.com är lite som att köra en Toyota. Så länge man inte testat något annat så är man hyfsad nöjd, men när man testar något riktigt bra så förstår man vad man gått miste om.

 

Era kommentarer?

 

MVH

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...