Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Rekommendera Poster

Hej!

Jag undrar hur säkert det är att ta bort tomma mappar i Windows 10? 

Jag kollade idag och jag har massvis! De har ju ingen storlek men gör de min dator långsammare?

När ett program behöver en mapp så gör den väl det. Tar det längre tid för progammen att göra detta och slöar ner datorn av den anledningen??

Detta är spekulationer men ligger det nåt i det?

// Christer

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
25 minuter sedan, skrev christer51:

De har ju ingen storlek men gör de min dator långsammare?

Nej

26 minuter sedan, skrev christer51:

När ett program behöver en mapp så gör den väl det. Tar det längre tid för progammen att göra detta och slöar ner datorn av den anledningen??

Något, men det är ju försumbart jämfört med att skriva en fil till mappen. Däremot krävs det ju att programmet är skrivet så att det kan hantera situationen att någon har tagit bort en mapp som installationsprogrammet skapade, det kan man inte lita på.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Datorn blir inte piggare för att man tar bort tomma mappar och det är inte säkert att tomma mappar som hör till olika program sparas/återställs av systemåterställningsfunktionen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Precis som Cecilia säger, men man kan ändå se till att datorn är rensad av och till, genom Windows inbyggda Diskrenings-verktyg:

Windows inbyggda '"Diskrensingsverktyg". är det bästa.

Du kan klicka Start > skriv bara rakt av disk > i listan som kommer upp så högerklickar du på 'Diskrensning'  och välj att köra som Administratör > bocka i alla rutor utom miniatyrer > klicka på fliken 'Fler alternativ" >  nedre delen 'Systemåterställning och skuggkopior' klicka 'Rensa' > nytt fönster 'Vill du ta bort alla återställningspunkter' klicka 'Ta bort'

Se detta inlägg för hur:  https://eforum.idg.se/topic/357206-revo-uninstaller/?do=findComment&comment=1707082Mvh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...