Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Program startar inte


bengt 429
 Share

Go to solution Solved by bengt 429,

Rekommendera Poster

  • Solution

Ja allt fungerar nu. Det var ett problem till med GE när det låg i Program (x86). Programmet hittade min GPS, men kunde inte koppla upp mot garmins servrar. Server error. "servrarna är inte tillgängliga nu". Så det gick inte att uppdatera GPS:en. Efter att jag flyttat programmet fungerade också uppkopplingen. Jag antog därför att det var ett garmin problem, eftersom deras SW inte varit riktigt pålitlig. Var in på garmins forum också, och frågade om uppkopplingsproblemet. Fick en FAQ lista med åtgärder som t.ex dålig WIFI, utrymmesbrist på hårddisken och lite bla bla. Är inte säker nu ifall det är WIN lr Garmin problem, lr en kombo mellan Win och Garmin, men man ser ju många som har problem med Garmin SW om man googlar på "garmin problem".https://appuals.com/fix-garmin-express-problems/   Ifråga om patchen jag fick. Det var ju många år sedan nu, precis när jag börjat med Win10. Det var då stora problem med att få programmet att hitta hårdvaran. Man kunde få dra USB kabeln kanske 10 ggr innan man lyckades. Så en enkel uppdatering kunde ta en timme att utföra. Jag har för mig att supporten nämnde USB drivisar när jag kontaktade dem och fick patchen skickad. Men det kan ju också ha varit nån annan programupdate. Iaf så blev det inte så mycket bättre, så man fick ju ha gott om tid och jäklas varje gång man skulle uppdatera. Det här pågick några år, och garmin skyllde på Win10. Men nu är de problemen lösta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Hej igen. Efter att jag gjort en återställning av datorn med nyinstallation av Win10 fungerar det att installera både garmin express och iTunes på sina rätta platser, alltså "Program (x86)". Tydligen Win10 som jäklades med mig. Inte helt lätt då att kunna lista ut vad som var fel.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

Återställningen av datorn med nyinstallation av Win10 gjorde tydligen susen. Din beskrivning i den här tråden av de åtgärder du vidtagit och vad de lett fram till har varit föredömlig så det finns ingen anledning att försöka förklara mer för dem som eventuellt inte förstår dem. Som jag ser det så kan problemen kan ha lösts i och med uppdateringar av de två krånglande programmen och uppdateringar av Windows 10, dvs att de anpassat sig till varandra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...