Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Trådlös mus


kiwi01
 Share

Go to solution Solved by kiwi01,

Rekommendera Poster

Har en Plexgear trådlös mus som av någon anledning "fastnade" när jag skulle backa med backpilen. Röda lampan både på undersidan och ovansidan flammade häftigt. Vet inte vad den signalerade. Batteribyte? Färska batterier borde väl hålla mer än 1-2 månader? Jag öppnade batteriluckan, tog ut ena batteriet och satte tillbaka.. Det verkade lösa problemet åtminstone temporärt. Nu är lampan  bara en liten röd prick, mindre än en knappnål som blinkar. Har för mig att det är så det brukar se ut.  Har inga nya batterier hemma för tillfället. Finns det någon förklaring till det här?

 

Tillägg: Något är fel för nu går inte markören att hitta över huvud taget. 
Använder min gamla mus med tråd så länge.

Redigerad av kiwi01
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2019-08-21 på 11:48, skrev kiwi01:

Tillägg: Något är fel för nu går inte markören att hitta över huvud taget. 

Har du startat om datorn och prövat igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova även att  byta usb-port om du har en mottagare, alternativt om det är bluetooth, plocka bort parningen och gör om den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Jag bytte batterier och gjorde om parningen enligt instruktion. Nu tycks den fungera igen som den ska.
Kan det vara en god idé att sätta musen på off exempelvis inför natten för att spara batteri?

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en trådlös mus och jag brukar stänga av den när jag inte använder den under längre perioder. Som långa möten eller när jag går hem för dagen.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har bl.a. en Logitech M505 trådlös mus med extremt lång batterihållbarhet.

Vid i princip daglig användning garanteras batteriet i 15-månader eftersom musen går in i smart-sleep när den inte används och jag bytte inte batteri första gången förrän efter 2-år. Således behöver man inte stänga av den alls när den inte används.

 

Nu tror jag det är en utgången modell, men Logitech har en efterföljare av samma stuk med minst samma långa batterilivslängd.

Denna är ju lite mindre och avpassad för behov vid tex. att man skall kunna ta med sig den och då måste man naturligtvis stänga av den så inte något kommer åt en knapp och aktiverar den från "sleep".

 

På min stationära dator har jag däremot en usb-ansluten gaming mus Logitech Mx 518 och det är den absolut bästa mus jag någonsin haft. Används på Eforum, spel och Cad.

Mvh :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...