Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bränna av?


Jessica.L

Rekommendera Poster

Vet någon ifall man kan bränna av OP-systemet från en dator för att sätta in i en annan. VAD ska man bränna av isåfall (vartifrån) ?? Eller vet någon nåt bra sätt att sätta in ett OP-system i en ny dator. P.s Ingen jag känner har någon skiva heller..Är Win 98 el ME bäst??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet någon ifall man kan bränna av OP-systemet från en dator för att sätta in i en annan.

 

Nej.

 

Eller vet någon nåt bra sätt att sätta in ett OP-system i en ny dator.

 

Installera det från skivan.

 

Ingen jag känner har någon skiva heller

 

Finns i alla datoraffärer.

 

Är Win 98 el ME bäst?

 

Rekommenderar inte ME.

 

/Björn G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

klart det går att göra det

 

ghosta ditt gammla op

 

och inte är win 98 eller me bäst

det nya xp är rätt bra

 

fast bäst är nog win 3.11

 

 

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att "ghosta" ett gammalt operativsystem för överföring till en helt ny dator är en bra ide. Det är på sin höjd Be OS som mår bra av sådan't väl, knappast Windows 9x?

 

Win98/ME tvivlar många på huruvida de kan klassas som operativsystem. Plocka upp ett exemplar av Windows XP HE istället? Din "skiva" plockar du upp i närmaste datoraffär mot en skälig summa riksdaler - alternativt medföljer din nya dator a la OEM.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är lite osäker på vad du menar med att "bränna av ett OP" om du menar att "ghosta" (typ en exakt kopia av en annan installation) så är det inte att rekommendera, om inte datorern är av samma konfiguration, för de proggen är rätt kraftfulla. De kan även ta bort de partioner du har, och lägga in nya, som var på den datorn du tog din "kopia" ifrån...

 

Men om burkarn är av samma hårdvaru uppsättning så är det ingen fara...

 

 

//Depto

_____________________________________________

Alla klagar över sitt dåliga minne, men ingen över sitt dåliga förstånd. .

La Rochefoucauld

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enklet svar är att det helt enkelt är mycket svårt att göra.

 

Problemet ligger i att olika moderkort, olika grafikkort osv skapar problem iochmed att de kräver olika drivrutiner.

 

Varför vill du kunna detta? Kanske någon här har förslag på något annat tillvägagångssätt för att uppnå samma mål.

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag flyttade mina diskar från en PIII 500 128 i ram TNT 2 sblive dator (med winME installerat) och stoppade in det i min nya TB 900 256 i ram GF2, sblive

Så funkade allt bra, vet inte om det var inbillning men jag tyckte att det blev instabilare.

 

Tjoff

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...